منع ورود خودروها به مرکز پاریس در یکشنبه اول هر ماه

به گزارش شارژ 10، اولین یک شنبه های هر ماه، تنها پیاده ها، اسکیت سواران، دوچرخه سواران یا اسکوترسواران اجازه دارند که به بخش مرکزی پاریس وارد بشوند.

منع ورود خودروها به مرکز پاریس در یکشنبه اول هر ماه

در راستای کاستن از آلودگی هوا و بهتر شدن کیفیت هوا و تقسیم عادلانه تر فضاهای شهری در پاریس، مرکز فرانسه، ورود هر ماشینی به مرکز این شهر در اولین یک شنبه هر ماه ممنوع شد. این برنامه در حال حاضر در چند منطقه از پاریس اجرا می شود و به زودی در منطقه های 1، 2، 3 و 4 شهر نیز به اجرا در خواهد آمد.

از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر، تنها عابرین پیاده و آن دسته از کسانی که با استفاده از دوچرخه، اسکوتر و اسکیت تردد می کنند، اجازه ورود به مرکز شهر را دارند. همچنین، خودروهای ساکنان محلی، وسایل نقلیه پست، حمل و نقل عمومی و تاکسی ها نیز اجازه دارند که از طریق نقاط دسترسی تعیین شده وارد این منطقه بشوند یا آن را ترک کنند؛ البته این خودروها با محدودیت سرعت 20 کیلیومتر در ساعت روبرو هستند. تعمیرکاران، افرادی که در مشاغل مربوط به پرستاری و مراقبت از بچه ها، سالمندان و افراد نیازمند مشغول به کار هستند و افرادی که قصد شرکت در برنامه مذهبی در مرکز شهر دارند نیز می توانند از ماشین های خود استفاده کنند.

شهردار هیدالگو می گوید:

این اقدام که ساکنان پاریس مشتاقانه منتظر اجرای آن بودند، حاصل همکاری ریاست پلیس، شهرداران منطقه و انجمن های محله است.

کریستوف نجدوفسکی، معاون شهردار پاریس، می افزاید:

این برنامه بیشتر خیابان های این بخش از شهر به استثنای خیابان های اصلی مانند بلوار سباستوپول را شامل می شود؛ این خیابان ها همچنان به روی وسایل نقلیه مختلف باز است.

این اولین بار نیست که شهردار سوسیالیست پاریس راه حلی رادیکال برای مبارزه با آلودگی هوا پیشنهاد می کند. به همین منظور در ماه مارس امسال، هیدالگو طرح هایی هم برای بررسی امکان استفاده از حمل و نقل عمومی در سراسر شهر گفت. او به روزنامه فرانسوی Les Echos گفت که بسیاری از شهرهای بزرگ جهان با کاهش تعداد خودروهای خیابان ها در پی توسعه حمل و نقل پاک و افزایش کیفیت هوا هستند:

برای تقویت حمل و نقل عمومی، نباید تنها اقدام به گران تر، منظم تر و راحت تر کردن آن بکنیم، بلکه باید درباره سیستم کرایه هم فکری دوباره بیندیشیم.

با این حال، رئیس اداره حمل و نقل منطقه ای معتقد است که این حرکت به مالیاتدهندگان ضربه می زند.

حمایت های پاریس از پروژه سفر بدون ماشین که استارت آن در سال 2003 زده شد، منجر به کمتر شدن 6 درصدی ترافیک درون شهری در سال 2018 در مقایسه با سال 2017 شد و آلودگی هوا در این شهر را به طرز محسوسی کاهش داد.

منبع: کجارو / independent.co.uk
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2012

به "منع ورود خودروها به مرکز پاریس در یکشنبه اول هر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منع ورود خودروها به مرکز پاریس در یکشنبه اول هر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید