طبیعت حیرت انگیز دریاچه موگان آنکارا

به گزارش شارژ 10، دریاچه موگان آنکارا یا دریاچه گولباشی یکی از دیدنی های آنکارا است که با منظره معرکه اش طبیعت گردها را شیفته خود می نماید. اگر بلیط هواپیمای خود را رزرو نموده اید و قصد سفر به این شهر سحرآمیز دارید، بد نیست قبل از راهی شدن اطلاعات مفیدی درباره این دریاچه تماشایی به دست آورید.

طبیعت حیرت انگیز دریاچه موگان آنکارا

بهترین تجربه سفر را با قیمت تورهای ترکیه از تهران در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

آنکارا کجاست؟

قبل از اینکه به دریاچه موگان آنکارا بپردازیم، خوب است تا کمی هم درباره این شهر زیبا بدانید. آنکارا دومین شهر عظیم ترکیه است که به اسم یک کلانشهر سیاسی شناخته می شود. این شهر پیشینه تاریخی زیادی دارد و به باور عده ای تاریخچه آن به 2هزارسال قبل از میلاد مسیح برمی شود.

وجود قدمت فراوان باعث شده تا آنکارا جاذبه های تاریخی زیادی را در خود بگنجاند که مشوق ماجراجویان زیادی برای سفر به آنجاست. این کلانشر به علت قرار گرفتن در دشت های آناتولی طبیعت بکری دارد و هرساله کوهنوردان زیادی را جذب خود می نماید. با این تفاسیر به شما پیشنهاد می کنیم که اگر قصد سفر به آنکارا دارید، فصل بهار را برای این کار انتخاب کنید و از تماشا منظره ها خارق العاده آنجا شگفت زده شوید.

دریاچه موگان آنکارا

در 25 کیلومتری شهر آنکارا دریاچه ای رویایی به نام دریاچه موگان یا دریاچه گولباشی قرار گرفته است که با زیبایی وصف ناپذیرش هوش از سرتان می برد. این دریاچه از جمله تماشای های آنکارا است که در سال 1990 به اسم یک منطقه محافظت شده اعلام شد تا از تخریب آن جلوگیری شود. این امر سبب شد تا دریاچه موگان انکارا با رعایت قوانین به مکانی تفریحی برای تعطیلات آخر هفته تفریحات آنکارا تبدیل شود. دریاچه گولباشی حدود 5 کیلومتر مساحت دارد و در فصل پربارش عمق آن حتی به 5 متر هم می رسد.دریاچه موگان تنها 3 کیلومتر با دریاچه همسایه خود یعنی ایمیر فاصله دارد و جالب است که بدانید در 1910 به علت بارش های فراوان این 2 دریاچه با هم ادغام شدند.

گونه های حیوانی اطراف دریاچه

به علت پوشش گیاهی متنوع در طول سال شاهد همزیستی پرندگان زیادی مانند فلامینگو در این منطقه هستیم که برای پرنده نگرها مثل بهشتی برین است! دریاچه موگان آنکارا در برخی فصول میزبان 200 گونه پرنده است که معمولا از کشورهای شمالی راهی آنجا می شوند. بعلاوه در تابستان ها می توان انواع اردک غواص و اردک کاکل قرمز را در آنجا دید که به شنا کردن مشغول اند. به همین علت اگر شیفته عکاسی کردن هستید، حتما سری به پرنده های ساکن در کنار این دریاچه هم بزنید.

امکانات و خدمات اطراف دریاچه

در سال های اخیر در اطراف دریاچه موگان آنکارا کمپ زدن رواج پیدا نموده است و در بیشتر ایام سال شاهد حضور گردشگران در آنجا هستیم. بعلاوه در سال 2001 شهرداری آنکارا پارکی به مساحت 6000 مترمربع در آنجا تاسیس کرد که جلوه ای خاص به منطقه بخشیده است. این پارک که امکانات قابل قبولی در خود جای داده حسابی مورد توجه مسافران قرار گرفته است. پارک موگان انکارا امروزه دارای امکانات مطلوبی مثل رستوران، قهوه خانه، وسایل ورزشی، خانه پرندگان، محل اسکان و کمپینگ و غیره است. لذا اگر روزی بخت با شما یار شد و به آنجا رفتید، اصلا نگران تامین مایحتاج خود نباشید.

تفریحات اطراف دریاچه موگان

شاید اکنون از خود بپرسید که با وجود این همه زیبایی و امکانات چه تفریحاتی در اطراف دریاچه موگان آنکارا دلپذیرتر است؟ توصیه ما به شما این است که در سفر به این ناحیه ماهیگیری را از قلم نیندازید. بهتر است قبل از راهی شدن ابزار ماهیگیری را تهیه نموده و خود در آنجا به صید ماهی مشغول شوید. علاوه بر تنوع آبزیان در آنجا این امکان را خواهید داشت تا یک ماهی کباب لذیذ هم نوش جان کنید. پیاده روی و دوچرخه سواری از دیگر تفریحاتی است که می توانید در حوالی دریاچه گولباشی آنکارا انجام دهید و از هوای تازه آنجا لذت ببرید.

خوب است بدانید که در آنجا حدود 130 کیلومتر راستا پیاده روی وجود دارد که حسابی شما را سر ذوق می آورد. بعلاوه عده ای از افراد هم به این منطقه سفر می نمایند تا در آرامش ناب آنجا به ریلکس کردن و حرکات یوگا بپردازند. پرنده نگری، قایق سواری، رصد ستارگان، عکاسی و کمپ زدن هم از دیگر فعالیت هایی است که پیشنهاد می کنیم در اطراف دریاچه انجام دهید و تجربه ای تکرارنشدنی را رقم بزنید.

به خاطر بسپارید که امروزه ماجراجویان زیادی با تهیه بلیط هواپیما مقرون به صرفه استانبول راهی ترکیه می شوند و از دریاچه گولباشی تماشا می نمایند، پس چرا یکی از آن گردشگران خوش شانس شما نباشید؟!

چگونه خود را به دریاچه موگان برسانیم؟

اگر می خواهید بدانید که چگونه خود را به دریاچه موگان آنکارا برسانید، باید بدانید که اتوبوس های شهری برترین گزینه اند. برای این کار باید خود را به منطقه گولباشی برسانید و از آنجا طی مدت زمان کمی به دریاچه برسید. راستا این منطقه از دشتی هموار می گذرد و یافتن دریاچه کار سختی نیست. البته تورهای طبیعت گردی هم گزینه ای عالی برای سفر به این منطقه اند که توصیه می کنیم از آن ها غافل نشوید.

تماشای های اطراف دریاچه موگان

همانگونه که گفتیم دریاچه ایمیر فاصله کمی با دریاچه موگان آنکارا دارد و در عرض چند دقیقه می توانید خود را به آنجا برسانید. این دریاچه هم منظره جذابی دارد و جان می دهد برای ماجراجویی! از دیگر تماشای های ترکیه در حوالی پارک موگان می توان به دشت های گولباشی اشاره که کرد همچنان بکر و دست نخورده مانده و جایی عالی برای طبیعت گردی است.

این ناحیه همه ساله میزبان طبیعت گردها و کوهنوردانی است که می خواهند از هیاهوی شهر دور شده و به آرامش برسند. بعلاوه از قلم نیاندازید که در داخل شهر آنکارا از قلعه، عبادتگاه آگوستوس، موزه تمدن، موزه هنر و مجسمه سازی، محله تاریخی هامامونو و غیره هم بازدید کنید.

هتل های نزدیک دریاچه موگان

- هتل مونپیک آنکارا

- هتل رادیسون بلو

- هتل شرایطون آنکارا

- هتل گرین پارک انکارا

- هتل هیلتون آنکارا

تجهیزات سفر به این منطقه

اگر قصد دارید تا به ترکیه سفر نموده و از دریاچه موگان انکارا تماشا کنید، باید تجهیزات مناسب همراه خود داشته باشید. لوازم سفر که توصیه می کنیم به همراه ببرید به توضیح زیر است:

- کوله پشتی و کیسه خواب

- چادر مسافرتی

- جعبه یاری های اولیه و داروهای ضروری

- کفش راحتی و لباس مناسب فصل

- آب آشامیدنی و خوراکی به اندازه لازم

- راستایاب و ابزارهای جی پی اس

- وسایل گرم نماینده و حرارتی

رستوران های نزدیک دریاچه

- رستوران پارک موگان

- رستوران تریلیه آنکارا

- رستوران چنگال براسریه آنکارا

- رستوران لمان کولتور آنکارا

- رستوران فیگه

چند نکته طلایی که باید بدانید!

برای سفر به منطقه گولباشی و گشت و گذار در حومه دریاچه موگان آنکارا بهتر است که به چند نکته مهم توجه کنید. به خاطر بسپارید که برای رفتن به دل طبیعت از راهنماهای گردشگری بهره ببرید و نکات ایمنی را جدی بگیرید. بعلاوه شنا کردن در دریاچه کاری خطرآفرین است، چرا که عمق دریاچه در همه جا یکسان نیست و می تواند عواقب بدی در پی داشته باشد. اگر در فصول بارانی به دریاچه گولباشی سفر می کنید، حتما لباس مناسب به همراه داشته باشید. بد نیست بدانید که رستوران های حوالی دریاچه همغذاهای لذیذی سرو می نمایند و می توانید در آنجا غذای محلی و یا ماهی کباب نوش جان کنید. در آخر از قلم نیاندازید که اگر فرزند خردسال به همراه دارید، مواظب آن ها باشید تا به تنهایی به کنار دریاچه نروند و آن ها را هرگز تنها نگذارید.

کلام آخر

دریاچه موگان آنکارا یکی از رویایی ترین تماشای های ترکیه شمرده می شود که در نوع خود منحصر به فرد و تماشایی است. وجود منظره ها دلربا، تپه ماهورهای سرسبز، دشت های هموار و آسمان آبی باعث شده تا این منطقه محبوب طبیعت دوستان زیادی قرار گیرد. اما آنچه که باید به آن توجه کنید این است که سفر به طبیعت نیازمند تجهیزات حرفه ای است. لذا قبل از تهیه بلیط هواپیما و عزیمت مناسب ترین ابزار را تهیه نموده و با آمادگی کامل راهی سفر شوید.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1725

به "طبیعت حیرت انگیز دریاچه موگان آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت حیرت انگیز دریاچه موگان آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید