سفر چه کسانی فعلا به کانادا ممنوع است؟ کانادا شرح می دهد

به گزارش شارژ 10، کانادا بیانیه ای را برای شرح بیشتر در خصوص بیانیه 16 مارس در خصوص ممنوعیت سفر بعضی افراد به کانادا منتشر نموده است. بنا به اعلام دولت کانادا این ممنوعیت از تاریخ 18 مارس ساعت 12 ظهر به وقت استاندارد شرقی شروع شده و تا تاریخ 30 ژوئن ساعت 12 ظهر به وقت استاندارد شرقی ادامه خواهد داشت.

سفر چه کسانی فعلا به کانادا ممنوع است؟ کانادا شرح می دهد

در ابتدا مقامات دولت کانادا اعلام کردند که این ممنوعیت در خصوص تمام اتباع خارجی به استثنای شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا، بستگان نزدیک شهروندان کانادا، شهروندان آمریکا، خدمه پرواز و دیپلمات ها اعمال خواهد شد. با بسته شدن مرز مشترک آمریکا-کانادا، شهروندان آمریکا هم به ممنوع الورودها پیوستند.

حالا که کرونا عالمگیر است، چه کسی حق ورود به کانادا را دارد؟

علاوه بر کانادایی ها، دارندگان اقامت کانادا و خانواده هایشان، کانادا افراد خاصی را از ممنوعیت سفر به این کشور معاف نموده است:

  • بستگان درجه یک شهروندان کانادا یا دارندگان اقامت دائم کانادا؛ منظور از بستگان درجه یک هم همسر، فرزند و نوه شهروندان یا دارندگان اقامت دائم کاناداست؛
  • افرادی که مجوز کتبی از طرف یک مامور کنسولی دولت کانادا را برای ورود به کانادا جهت پیوستن به بستگان درجه یک را دارند؛
  • افرادی که قبل از ورود به کانادا تنها 14 روز در کانادا یا آمریکا بوده اند؛
  • افرادی که محافظت شده تلقی می شوند یعنی پناهندگان؛ درخواست های این افراد البته نباید ریجکت شده باشد؛
  • افرادی که با حضور خود در کانادا یک خدمت ضروری به کانادا ارائه می نمایند؛
  • افرادی که حضورشان در کانادا از نظر وزیر امور خارجه کانادا، وزیر مهاجرت کانادا یا وزیر آمادگی در برابر شرایط های اظطراری در راستای منافع ملی کانادا است.

شرایط ویزاهای کاری یا تحصیلی نامعلوم است

از سوی دیگر در خصوص شرایط دارندگان ویزای کاری یا تحصیلی که در حال حاضر خارج از کانادا یا آمریکا هستند اطلاعات ضد و نقیضی وجود دارد. وزیر امنیت عمومی کانادا روز 18 مارس گفت که این افراد می توانند به کانادا بازگردند. اما بیانیه دولت فدرال مورخ 19 مارس در خصوص پروازها مشخصا می گوید که دانشجویان خارجی که خارج از کانادا و ایالات متحده هستند اجازه سفر هوایی به کانادا نخواهند داشت مگر اینکه همسر یا فرزند وابسته شهروند یا دارنده اقامت دائم کانادا باشند. در عین حال، دارندگان ویزاهای کاری یا تحصیلی که در حال حاضر در آمریکا هستند، و به کشور دیگری سفر ننموده اند مادام که سفرشان به کانادا ضروری تشخیص داده گردد ممکن است مجاز به ورود به کانادا باشند. دولت کانادا بعلاوه افراد دارای ویزای کاری یا تحصیلی یا اقامت دائم کانادا که هر از چندی با سفر به کانادا در پی تمدید شرایط ویزا یا اقامت دائم خود هستند را از سفر مجدد به کانادا جهت تمدید شرایط خود باز می دارد و از این افراد خواسته تا اطلاع ثانوی به مرز کانادا نزدیک نشوند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1770

به "سفر چه کسانی فعلا به کانادا ممنوع است؟ کانادا شرح می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر چه کسانی فعلا به کانادا ممنوع است؟ کانادا شرح می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید