حال خوش نخستین گوزن زرد ایرانی متولدشده در پارک ملی ارومیه

به گزارش شارژ 10، حال خوش نخستین گوزن زرد ایرانی متولدشده در پارک ملی ارومیه

حال خوش نخستین گوزن زرد ایرانی متولدشده در پارک ملی ارومیه

با فراهم شدن شرایط مناسب برای زادآوری این گونه در معرض انقراض، نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش رشکان به دنیا آمد و در شرایط مناسب و مطلوب در حال گذران زندگی است.

به گزارش خبرنگاران، با هدف افزایش زاد و ولد گونه در معرض خطر انقراض گوزن زرد ایرانی، 6 رأس گوزن زرد از دشت ناز ساری به این مرکز منتقل شده است و هم اکنون 8 رأس گوزن زرد ایرانی در این مرکز نگهداری می گردد.

تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در روز های گذشته، نشانگر سازگاری این گونه با محیط و شرایط مطلوب زیستی آن ها در این سایت پارک ملی دریاچه ارومیه است.

با آغاز فصل زادآوری گوزن ها، پایش و کنترل شرایط زیستگاه آن ها شدت یافته است و به همین دلیل، محیط بانان و دامپزشکان پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت شبانه روزی، شرایط زیستی و سلامتی آن ها را پایش می نمایند و شرایط مطلوبی برای زادآوری گوزن ها و رشد گوساله ها وجود دارد.

احداث آب انبار ها و ترمیم آبشخورها، نصب دوربین های مداربسته، اجرای برنامه مهار گونه های مهاجم گوشتخوار، افزایش گشت و کنترل در جزیره اشک و احداث مرکز تکثیر گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه برای جلوگیری از انقراض این گونه، بخشی از برنامه ملی حفاظت از گوزن زرد ایرانی است که با تولد نخستین گوزن در این سایت، امید ها برای احیای این گونه ارزشمند بیشتر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2225

به "حال خوش نخستین گوزن زرد ایرانی متولدشده در پارک ملی ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال خوش نخستین گوزن زرد ایرانی متولدشده در پارک ملی ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید