ترکیه آماده پذیرش مسافران و گردشگران خارجی می گردد، شرایط دریافت گواهی سلامت گردشگری ترکیه چیست؟

به گزارش شارژ 10، محمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری تکیه، در مورد برنامه گواهی سلامت گردشگری که از سوی نهادهای بین المللی ارائه خواهد شد؛ گفت: ترکیه، با زیرساختهای قوی که در زمینه سلامت دارا است و تدابیر پیشگامانه ای که اتخاذ نموده است، دورانی که در حال پشت سر گذاشتن آن هستیم را به شکلی مدیریت نموده است که الگویی برای تمام دنیا خواهد بود. برنامه گواهی سلامت گردشگری که در دستور کار قرار گرفته است نیز نشان می دهد که ترکیه در هنجارهای جدید گردشگری هم نقش پیشگامی را برعهده خواهد گرفت.

ترکیه آماده پذیرش مسافران و گردشگران خارجی می گردد، شرایط دریافت گواهی سلامت گردشگری ترکیه چیست؟

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در ادامه اظهارات خود توضیح داد: تحولات کوید - 19 که دنیا نمونه آن را به خود ندیده بود باعث شد تا تدابیر ویژه ای در راستای قرنطینه دنیای اتخاذ گردد که اکنون مشاهده می کنیم این تدابیر آرام آرام در حال انعطاف است. به همین دلیل، صنعت گردشگری برای بازگشت انسان ها به شرایط عادی نقش حیاتی بازی می نماید. با آگاهی به این مهم و اهمیتی که فرهنگمان به مهمان قائل است ما را تشویق می نماید تا برای گذر به دوران گردشگری سالم بعد از دوران کوید - 19 از هر کس دیگری زودتر دست به آمادگی بزنیم. برنامه گواهی سلامت گردشگری که آماده نموده ایم باعث خواهد شد تا مسافرانمان در ترکیه تعطیلات خود را با خیال راحت و در شرایط کاملاً امن و بهداشتی سپری نمایند. برنامه ای که شروع نموده ایم شامل اقدامات پیشگیرانه و مراقبت نماینده ای است که تمامی تدابیر سلامتی و بهداشتی را برای گردشگرانی که به کشورمان می آیند اعم از وسایل نقلیه هوایی، دریایی و زمینی مورد استفاده، فرودگاه ها و ترمینال های مقصد، تمامی تاسیسات و اماکنی که در تعطیلات خود از آن استفاده خواهند کرد، کارکنانی که به آنان خدمات ارائه خواهند داد و حتی شرایط سلامتی خود گردشگران را شامل می گردد. تمام مجموعه های اقامتی و حمل و نقلی خود را تشویق خواهیم کرد تا با ورود به این گواهی سلامت تمام اقدامات و تدابیر برای تعطیلات سالم را اتخاذ نمایند.

برنامه گواهی سلامت گردشگری 4 سرفصل اصلی را شامل می گردد...

برنامه گواهی سلامتی که ترکیه آن را شروع نموده است شامل چهار سرفصل اصلی هستند:

امنیت و سلامت مسافر

امنیت و سلامت پرسنل و کارکنان

تدابیر اتخاذ شده در مجموعه ها

تدابیر اتخاذ شده در وسایل نقلیه

بخش امنیت و سلامت مسافر گواهی، شامل تمام اقدامات و تدابیری است که از زمان ورود مسافر به ترکیه تا زمان خروجش از این کشور را شامل خواهد شد. این تدابیر و اقدامات شامل این موارد خواهد بود: جلوگیری از ورود مسافرین بدون ماسک در تمامی ترمینال ها و سرانجامه ها، توزیع رایگان ماسک میان مسافران، نصب دوربین های حرارتی در تمامی ترمینال ها و سرانجامه ها، سنجش دمای بدن مسافران، تهیه کف پوش های ضدعفونی نماینده و در صورت احتیاج تهیه کابین های ضد عفونی نماینده و اجرای پروتکل های سلامت در مورد مسافرانی که شرایط سفر را ندارند.

بخش امنیت و سلامت کارکنان و پرسنل نیز شامل تدابیر و اقداماتی خواهد بود که سلامت فیزیکی و روحی پرسنل شاغل در مجموعه های حمل و نقل، اسکان و اقامت مسافرین، رستوران ها و کافه ها و ... را تأمین خواهد نمود. این اقدامات و تدابیر شامل این موارد است: آموزش های ضد عفونی نمایندگی و پساب زدایی به پرسنل، حمایت های روانی از پرسنل، تأمین لوازم مورد احتیاج بهداشتی/ پزشکی، سنجش حرارت بدن پرسنل قبل از ورود به مجموعه و اگر احتیاج باشد کنترل با دوربین های حرارتی تحت استاندارهای لازم و ثبت برنامه ها، برگزاری جلسات توجیهی، طرح غربالگری و ... همچنین تنظیم مجدد روال کاری پرسنل در صورت احتیاج.

بخش تدابیر اتخاذ شده در مجموعه ها نیز شامل اقداماتی است که برای جلوگیری از گسترش دامنه شیوع و همچنین بازبینی و اتخاذ تدابیر در فعالیت مجموعه های حمل و نقل، رستوران ها، کافه ها و ... در فرایند مذکور خواهد بود. به همین دلیل گواهی سلامت گردشگری تمام شرایط لازم برای تحت کنترل درآوردن پاندمی اعم از فاصله گذاری اجتماعی، تماس، ایزوله سازی و علاوه بر این رعایت آن از سوی تمامی کارکنان مجموعه ها را مهیا نموده و بر آن نظارت خواهد نمود.

آخرین سرفصل که تحت عنوان تدابیر اتخاذ شده در وسایل نقلیه آماده شده است به مانند دیگر مجموعه ها شامل تدابیر، اقدامات و تنظیمات در وسایل نقلیه هوایی، دریایی و زمینی است. این موارد شامل: آموزش کارکنان و پرسنل فعال در زمینه حل و نقل، مدارک پزشکی پرسنل، استریل کردن تمامی وسایل نقلیه و تنظیم سیستم حمل و نقل بر اساس استانداردهای فاصله گذاری اجتماعی، می باشد.

ارسوی در سرانجام سخنان خود گفت: پروتکل های پاندمی و گواهی های سلامتی را که برای مجموعه های فرودگاهی، راه های هوایی داخلی، راه مواصلاتی زمینی و مجموعه های گردشگری در نظر گرفته شده بود به صورت جداگانه در تاریخ 4 می 2020 میلادی به اتمام رسانده ایم. همچنین برنامه ریزی نموده ایم که در مورد فعالیت هتل ها نیز فرایند صدور گواهی را در طول ماه می عملیاتی کنیم. تمامی مجموعه هایی که تحت تأیید گواهی سلامت درآمده باشند را در تاریخ 1 ژوئن 2020 در تمامی کانال های ارتباطاتی از جمله وب سایت وزارتمان اعلام خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در سرانجام سخنان خود در مورد فرایند عادی سازی بعد از دوران کوید - 19 و حساسیت هایی که در مورد برنامه گواهی سلامت گردشگری در این دوران نشان داده خواهد شد اضافه کرد: ما به عنوان ترکیه، در تمامی این فرایند برای این که هم شهفرایندانمان و هم مسافرانی که به کشورمان می آیند با خیال راحت به مسافرت خود بپردازند با آگاهی کامل از احساس مسئولیتمان در این فرایند، حرکت می کنیم. ضرب المثلی داریم که مهمان نوازی ترک ها را نشان می دهد: جای مهمانانمان در سر ما است. ما همیشه با این دستور اخلاقی حرکت نموده و بعد از این نیز در این دوران حساس بر همین شیوه عمل خواهیم کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 984

به "ترکیه آماده پذیرش مسافران و گردشگران خارجی می گردد، شرایط دریافت گواهی سلامت گردشگری ترکیه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه آماده پذیرش مسافران و گردشگران خارجی می گردد، شرایط دریافت گواهی سلامت گردشگری ترکیه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید