بهترین آثار باستانی آمریکا ، بخش اول

به گزارش شارژ 10، در سراسر جهان، شهرها و کشورهایی وجود دارند که برای آثار باستانی خود معروفیت پیدا کرده اند. کشور آمریکا یکی از این موارد نیست اما باید گفت که در این کشور، آثار برجسته قابل توجهی وجود دارند.

بهترین آثار باستانی آمریکا ، بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین آثار باستانی در کشور آمریکا را به شما معرفی کنیم.

پارک تاریخی لاپاکاهی استیت

Lapakahi State Historical Park, Waimea, Hawaii

پارک تاریخی لاپاکاهی استیت در وایمیا در هاوایی قرار گرفته است. این مکان که در ساحل نورث کوهالای هاوایی واقع شده، یکی از مکان های باستانی جالب توجه و برجسته محسوب می شود. این مکان که قبلا یک محل ماهیگیری باستانی بوده است، در اطرافش درختان نخل را می بیند. علاوه بر این، در پیرامون این مکان، آب های درخشان اقیانوس و همچنین ساحل درخشان با سنگ های سفید و سیاه قرار گرفته است.

گردشگران و مسافران می توانند مسیرهایی را دنبال کنند تا این سازه های به جامانده از گذشته را بررسی کنند که شامل معابد مذهبی و یک گورستان باستانی است. بخشی از این بقایای باستانی بازسازی شده اند تا گردشگران و مسافران بهتر بتوانند این جامعه ماهیگیر باستانی را درک کنند. این جامعه باستانی به نام کوآیی در قرن چهاردهم میلادی وجود داشته اند.

پارک تاریخی ملی چاکو کالچر

Chaco Culture National Historical Park, New Mexico

در مرکز بیابان استان نیومکزیکو، یک مرکز تجارت وجود داشته است که از طریق پیوبلوهای باستانی ساخته شده است. چاکو کالچر، یک مجموعه از ساختمان های سنگی بزرگ است که حدود 850 پس از میلاد مسیح ساخته شده اند. باور بر این است که این مکان به عنوان مرکز اداری و آیینی مورد استفاده قرار می گرفته است.

این پارک در حدود 241 کیلومتری شمال غربی آلباکرکی واقع شده است و تنها راه دسترسی به آن، عبور از جاده های خاکی است. گردشگران و مسافران می توانند با استفاده از تورهای گردشگری، از این مکان دیدن کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد این مکان و کسانی که قبلا در آن ساکن بوده اند، بدست بیاورند.

ردپاهای فسیل شده

Fossilised footprints, White Sands National Park, New Mexico

ردپاهای فسیل شده در پارک ملی وایت سندز در نیومکزیکو قرار گرفته است. این پارک بسیار دیدنیی و خیره کننده، دارای فسیل های بسیاری است که شامل ردپاهایی از ماموت ها و ببرهای دندان شمشیری با قدمتی سی هزار ساله است. در اواخر سال 2020 میلادی، باستان شناسان یک کشف بسیار هیجان انگیز انجام دادند. آن ها مجموعه ای از ردپاهای انسان را در این مکان کشف کردند که در نزدیکی سواحل دریاچه باستانی اوترو قرار داشته است.

تعیین شده که این ردپاهای انسانی متعلق به 21 تا 23 هزار سال قبل است و این ردپاها، قدیمی ترین ردپاهای انسان در شمال آمریکا محسوب می شوند. این آثار باستانی در حدود 1.6 کیلومتر پراکنده هستند و طولانی ترین ردپاهای انسانی فسیل شده در سراسر جهان محسوب می شود. برخی از ردپاها متعلق به بچه ها و نوجوانان است.

قصر صخره ای

Cliff Palace, Mesa Verde National Park, Colorado

در پارک ملی مسا ورده در استان کلورادو، یک قصر صخره ای وجود دارد که از دور، همانند یک شهر شنی جالب توجه به نظر می رسد. این مکان در زیر یک صخره طاقچه ای قرار گرفته است. این ویرانه باستانی در حدود 1190 تا 1260 پس از میلاد ساخته شده است. این مکان همچنین بزرگترین سکونتگاه صخره ای در شمال آمریکا به شمار می رود.

این قصر دارای 150 اتاق و حفره است که برای مراسم های مذهبی و ملاقات مورد استفاده قرار می گرفتند. برای ساخت این مکان، از ماسه سنگ و تیرهای چوبی استفاده شده است. این مکان به خوبی حفظ شده است.

کاهوکیا ماوندز

Cahokia Mounds, Collinsville, Illinois

کاهوکیا ماوندز در کالینزویل استان ایلینویز واقع شده است و حدود 15.5 کیلومتر مربع مساحت دارد. باور بر این است که جمعیت این مکان در سال 1250 پس از میلاد، به 10 تا 20 هزار نفر بوده است که از شهر لندن در آن زمان، بیشتر بوده است. این شهر، اولین شهر شناخته شده شمال آمریکا است که به اوج خود رسیده است. در سراسر این مکان، بیش از صد تپه های خاکی وجود دارند که هنوز منشاء آن ها تعیین نیست.

ویرانه های ریور هاوس

River House Ruin, Bluff, Utah

ویرانه های ریور هاوس در بلاف در استان یوتا واقع شده است. برای دست یافتن به این مکان، شما باید از خودروهای بسیار خوب یا قدرت بدنی خود استفاده کنید. این سکونتگاه صخره ای در سال 900 تا 1200 پس از میلاد ساخته شده است. نزدیکترین شهر به این مکان، شهر بلاف است که حدود 19 کیلومتر فاصله دارد. گردشگران برای بازدید از این مکان باید از بزرگراه مسیری 8 کیلومتری را پیاده روی کنند.

این سکونتگاه صخره ای دارای مجموعه ای از اتاق های به خوبی حفظ شده ای است که برخی از آن ها دو طبقه هستند. در فاصله 1.5 کیلومتری از این مکان، بیش از صدها سنگ نگاره وجود دارد که شامل تصویری از کوکوپلی است؛ کوکوپلی، خدای باروری و خدای حیله گری بوده است که به همراه یک فلوت و روسری به تصویر کشیده شده است.

سنگ نگاره های سند آیلند

Sand Island Petroglyph Panel, Bluff, Utah

در فاصله سی دقیقه ای از ویرانه های ریور هاوس، یکی از بهترین هنرهای سنگ نگاری به جامانده از پیوبلوهای باستانی را شاهد خواهید بود. این سنگ نگاره ها در یادبود ملی بیرز ایرز واقع شده است و حدود 91 متر طول دارد. این آثار هنری سنگی بیش از 2500 سال قدمت دارند. برخی از این سنگ نگاره ها، خدای باوروری کوکوپلی را به تصویر کشیده اند.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2101

به "بهترین آثار باستانی آمریکا ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین آثار باستانی آمریکا ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید