باتری گوشی را با 5 ترفند سالم نگه دارید

به گزارش شارژ 10، به علت بهره گیری گوشی های هوشمند از باتری های غیرقابل تعویض، دیگر مانند گذشته به راحتی نمی توان باتری را تعویض کرد.همین موضوع اهمیت نگهداری درست از باتری های گوشی را شرح می دهد.

باتری گوشی را با 5 ترفند سالم نگه دارید

با گذر زمان عمر باتری کاهش می یابد و این یک موضوع اجتناب ناپذیر محسوب می گردد. با این حال، با انجام کارهایی خاص، می توانید عمر باتری و در نتیجه گجت خود را افزایش دهید. اگر در پی روش صحیح شارژ کردن گوشی هستید، در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به تفصیل در این مورد صحبت می کنیم؛ کارهایی که انجام آن ها در نهایت منجر به افزایش عمر باتری گوشی می گردد.

روش صحیح شارژ کردن گوشی

شما فقط با رعایت 5 نکته و ترفند می توانید طول عمر گوشی خود را بالا ببرید. در ادامه با این 5 مورد آشنا می شوید.

گوشی خود را کامل شارژ نکنید!

ابتدایی ترین کاری که برای حفاظت از باتری و گوشی خود می توانید انجام دهید شارژ نکردن کامل آن است. اجازه ندهید شارژ گوشی شما از 30 درصد کمتر گردد. سعی کنید همواره شارژ گوشی خود را بین 30 تا 80 درصد نگه دارید. باتری های لیتیوم یونی برای شارژ بهتر نیازی ندارند تا به طور کامل خالی شوند.

طولانی مدت گوشی را به شارژ نزنید

اگر می خواهید گوشی خود را برای مدت طولانی به طور سالم داشته باشید با شارژهای شبانه خداحافظی کنید. البته باید این نکته را ذکر کنیم برای بعضی از گوشی ها با فناوری نو انجام این کار ضرری ندارد، ولی در کل برای داشتن گوشی سالم پیشنهاد می کنیم، شارژهای طولانی مدت را کنار بگذارید.

استفاده از گوشی هنگام در شارژ بودن آن

شاید خیلی برایتان پیش آمده باشد، زمانی که گوشی همراه خود را به شارژ می زنید با آن کار کنید. این بی رحمانه ترین کاری است که می توانید در حق باتری گوشی خود انجام دهید. در زمان شارژ شدن، گوشی خود را تنها بگذارید تا بدون آسیب تماشا باتری گوشی شارژ گردد. استفاده از گوشی موبایل زمانی که در شارژ است باعث داغ شدن باتری نیز می گردد.

داغ شدن گوشی باتری را نابود می نماید

یکی از دشمنان اصلی در سلامت باتری گوشی های هوشمند، گرم شدن آن است. مراقب دمای باتری گوشی خود باشید.

شارژ سریع می تواند آسیب رسان باشد

فناوری شارژ سریع نیز می تواند عمر باتری گوشی همراه را کم کند. ولتاژ بالایی که وارد باتری تلفن همراه شما می گردد می تواند دمای گوشی را نیز افزایش دهد. پیشنهاد می کنیم در صورتی که تلفن همراه شما به این فناوری مجهز است، برای بالا بردن طول عمر تلفن همراه، فقط 15 الی 20 دقیقه گوشی را به شارژ وصل کنید. مدت زمان کوتاه اجازه نمی دهد باتری خیلی داغ گردد و آسیب جدی ببیند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این 5 باور غلط هستند! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2151

به "باتری گوشی را با 5 ترفند سالم نگه دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری گوشی را با 5 ترفند سالم نگه دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید