ایلان ماسک در یک هفته 13 میلیارد دلار به جیب زد!

به گزارش شارژ 10، ثروت ایلان ماسک به بیش از 174 میلیارد دلار رسیده است.

ایلان ماسک در یک هفته 13 میلیارد دلار به جیب زد!

به گزارش خبرنگاران به نقل از فوربس، تنها در یک هفته اخیر ثروت ایلان ماسک به لطف افزایش سهام تسلا و شرکت اسپیس ایکس 13 میلیارد دلار افزایش پیدا نموده است.

در هفته اخیر ارزش سهام تسلا یک صعود خوب را تجربه کرد که 9.3 درصد بیشتر از هفته قبلی بود. ثروت ایلان ماسک در خاتمه معاملات هفته گذشته به 174.4 میلیارد دلار رسید تا وی پس از جف بزوس در رده دوم قرار گیرد. او اکنون حدود 10 میلیارد دلار ثروت کمتری از جف بزوس در اختیار دارد.

سال 2020 در حالی به خاتمه رسید که ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا بیش از هفت برابر رشد کرد و این مساله باعث شد ایلان ماسک به دومین و حتی در مقاطعی به ثروتمندترین فرد در دنیا تبدیل گردد. تسلا که یکی از پیشروترین خودروسازان دنیا در استفاده از تکنولوژی های نوین است در زمان همه گیری کرونا به یکی از محبوب ترین خودروسازها تبدیل شد.

ماسک با اطمینان خاطر دادن به سهامداران در مورد فراوری خودروها گفته است در سه ماهه دوم سال جاری کار تحویل خودروی سایبر تراک این شرکت شروع خواهد شد. همچنین طبق گزارش خودروسازی تسلا در سال 2020 حدود نیم میلیون خودرو در زیرمجموعه های این شرکت فراوری شده که از این مقدار بیش از 180 هزار دستگاه در سه ماهه خاتمهی سال فراوری شده است. علاوه بر افزایش فراوریات، تسلا در راستای عمل به استراتژی بازاریابی خود قیمت خودروهای خود را به طور متوسط 11 درصد نسبت به سال قبل کاهش داد که از این مقدار، بیشترین کاهش قیمت مربوط به مدل ایگرگ این شرکت بوده است.

این هفته همچنین شرکت اسپیس ایکس پیروز شد با پشت سر گذاشتن رقبای بزرگی چون بلو اورجین، برنده مناقصه سه میلیارد دلاری ناسا برای ارسال فضاپیما تا دو سال دیگر گردد که این اتفاق باعث افزایش قابل توجه ارزش سهام این شرکت شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1587

به "ایلان ماسک در یک هفته 13 میلیارد دلار به جیب زد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک در یک هفته 13 میلیارد دلار به جیب زد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید