اندونزی به روایت تصویر در تهران

به گزارش شارژ 10، نمایشگاه عکس های سید مجتبی حسینی راد با عنوان روایت تصویری 10 روز بازدید از اندونزی با حضور سفیر اندونزی و جمعی از مقامات ایران و اندونزی گشایش یافت.

اندونزی به روایت تصویر در تهران

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور ارزان بالی همراه شوید.

نمایشگاه عکس های سید مجتبی حسینی راد با عنوان روایت تصویری 10 روز بازدید از اندونزی با حضور سفیر اندونزی و جمعی از مقامات ایران و اندونزی گشایش یافت.

به گزارش خبرنگاران، در افتتاحیه این نمایشگاه که دیان ویرنگحوریت سفیر اندونزی در ایران همراه معاون فرهنگی و چند نفر از کارکنان سفارت اندونزی و نمایندگانی از وزارت امور خارجه ایران حضور داشتند، 45 عکس از مردم اندونزی، بناهای تاریخی، مساجد و اماکن مختلف این کشور به نمایش درآمد.

حسینی راد درباره انگیزه اش از انتخاب کشور اندونزی برای عکاسی، گفت: سفیر اندونزی به هنر عکاسی علاقه مند است و تا کنون دو نمایشگاه از آثار عکاسی خود را که از مردم ایران و بناهای تاریخی است، به نمایش گذاشته است. با توجه به این علاقه مشترک توانستم طرح خود را به او ارائه کنم که توسط رییس جمهور و نخست وزیر این کشور آنالیز و تأیید شد و حتی ملاقات هایی نیز در این رابطه صورت گرفت و پیروز شدم سفری 10 روزه به کشور اندونزی داشته باشم.

این عکاس کشور اندونزی را بسیار جذاب و عجیب توصیف کرد و گفت: اندونزی مجمع الاجزایر فراوانی دارد و چهارمین کشور پرجمعیت دنیاست و تنوع قومیتی دارد. بیش از 200 میلیون نفر از مردم این کشور مسلمان هستند و تمام این ها عوامل و سوژه هایی را برای عکاسی فراهم می نماید.

او هنر اندونزی را فراتر از تصور دانست و گفت: در این کشور، هنر خیلی پیشرفت نموده و بسیار خاص است و بیننده با هنرهایی روبرو می گردد که تاکنون نمونه ای از آن ها را در دیگر کشورها ندیده است. به این خاطر، بسیار جذاب و دیدنی است و قابلیت فراوانی به لحاظ تبادلات فرهنگی و هنری دارد.

حسینی راد ادامه داد: عکس های به نمایش درآمده، منتخبی از میان بیش از 250 عکسی است که از مکان های مختلف و مردم اندونزی گرفته شده است. با توجه به ظرفیت نمایشگاهی توانستم 45 اثر را در این نمایشگاه ارائه کنم، ولی تجدید این نمایشگاه نیز با کارهای دیگری که آن ها نیز دیدنی هستند می تواند صورت بگیرد.

وی با انتقاد از نبود حمایت های اقتصادی از هنرمندان، گفت: هزینه های هنرمندانی که علاقه مندند به دیگر کشورها سفر نمایند و با فرهنگ و هنر سایر مردم دنیا و اقوام مختلف آشنا شوند، بسیار سنگین است و حمایت هایی را از سوی مسؤولان می طلبد و جا دارد تا پشتیبانی و حمایت های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت 10 تا 18 به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، ضلع جنوب بوستان ساعی، شماره 2169 مرکز هنر پژوهی نقش دنیا مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 450

به "اندونزی به روایت تصویر در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی به روایت تصویر در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید