امارات به دنبال جنگ مستقیم در لیبی است

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران، مجله ایتالیایی فورمیکی در گزارشی به قلم کریم میزران مدیر بخش شمال آفریقا در یکی از شوراهای آمریکا نوشت: امارات در لیبی نقش مشکوکی ایفا می کند.

امارات به دنبال جنگ مستقیم در لیبی است

در ادامه این گزارش آمده است: شرایط در لیبی و آینده این کشور بسیار تاریک است چرا که احتمالاً نیروهای خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی علیه نیروهای تحت حمایت امارات عملیات انجام دهند.

مجله ایتالیایی مذکور گزارش داد: تصاویر ماهواره ای از وجود شش هواپیمای میراژ 2000 متعلق به امارات در پایگاه نظامی مصر حکایت دارد که به احتمال زیاد قصد انجام عملیات در لیبی را دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: این اقدامات نظامی آشکار بیانگر آن است که ابوظبی به دنبال ورود به یک جنگ مستقیم در لیبی بوده و به حمایت از طرف های درگیر در این کشور اکتفا نمی کند.

در این گزارش گفته شده است: این اقدامات امارات در سایه بی توجهی مجامع بین المللی دور از انتظار نیست. امارات بعد از شکست در یمن به هیچ وجه نمی خواهد در لیبی هم شکست بخورد.

مجله ایتالیایی مذکور نوشت: امارات در ابتدا به بهانه ممانعت از ورود گروه های تندرو به بنغازی وارد لیبی شد اما قصد دارد تمام خاک این کشور را تحت کنترل خود در آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 981

به "امارات به دنبال جنگ مستقیم در لیبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات به دنبال جنگ مستقیم در لیبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید