کارنامه مناطق آزاد مردود است

به گزارش شارژ 10، ولی الله نانواکناری در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه منطقه آزاد در سراسر کشور موفق عمل نکرده است گفت: اگر منطقه آزاد محلی برای توسعه صادرات باشد می تواند موفق عمل کند و به این دلیل ما معتقدیم که منطقه آزاد باید در مرکز استان ایجاد گردد.

کارنامه مناطق آزاد مردود است

وی به مصوبه شورای برنامه ریزی استان و معین یک منطقه آزاد و شش منطقه ویژه در استان اشاره و افزود: قرار بود استاندار مازندران بر اساس کار کارشناسی و نظر کارشناسان تصمیم گیری کند نه احساسی.

نانواکناری یادآور شد: طبق نظر کارشناسان و استادان دانشگاه مازندران، منطقه بابلسر و فریدونکنار مناسب ترین منطقه برای ایجاد منطقه آزاد معین گردیده است و باید استاندار مازندران برای اظهارنظر غیرکارشناسی خود پاسخگو باشد.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر همچنین به جلسه با ترکان رئیس سابق مناطق آزاد اشاره نمود و گفت: نمایندگان استان در این جلسه سه منطقه آزاد برای استان تعیین نموده اند و استاندار مازندران با مصوبه شورای برنامه ریزی منجر به ایجاد تشنج در استان گردیده زیرا به نظر کارشناسان توجه ننموده است.

وی گفت: مجمع نمایندگان مازندران سه منطقه شامل بندر نوشهر با محوریت گردشگری و سلامت، بابلسر وفریدونکنار با محوریت فناوری و تجاری و بندر امیرآباد با محوریت انرژی را معین نموده بودند و اگر این منطقه اجرایی می شد دیگر نیازی به مناطق ویژه اقتصادی نبود.

نانواکناری یادآور شد: مصوبه شورای برنامه ریزی مناطق مختلف استان را از مزایا محروم نموده است و این تصمیم غیرکارشناسی باید بازنگری گردد.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس توضیح داد: باید نگاه استانی به منطقه آزاد داشته باشیم و امیدواریم استاندار نسبت به بازنگری مصوبه شورای برنامه ریزی اقدام کند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 11 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 10

به "کارنامه مناطق آزاد مردود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه مناطق آزاد مردود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید