فرصت های تجارت ایران با کریمه روسیه آنالیز می گردد

به گزارش شارژ 10، مقامات کریمه روسیه اعلام کردند ایران که مانند این منطقه با تحریمهای واشنگتن روبرو است، علاقمند به تجارت با کریمه است.

فرصت های تجارت ایران با کریمه روسیه آنالیز می گردد

به گزارش خبرنگاران، گئورگی مرادوف، نماینده دائم کریمه تحت ریاست جمهوری روسیه به ایزوستیا گفت: مسیر تجاری بنادر کریمه را از طریق کانال ولگا-دان به سواحل خزر ایران متصل خواهد نمود.

کریمه مرز دریایی با ایران ندارد اما از طریق رودخانه های ولگا و دان به خزر دسترسی پیدا می نماید.

مرادوف گفت: تجارت با راه اندازی ترافیک ریلی، امکان پذیر خواهد شد. مسیر ریلی برنامه ریزی گردیده کریمه-قفقاز شمالی-آذربایجان-ایران است.

بر اساس گزارش شبکه آر تی، ارتباط میان کریمه و ایران می تواند بخشی از یک پروژه بزرگتر باشد. مسکو و تهران مدتهاست علاقمند به گسترش کریدور حمل و نقل شمال-جنوب هستند. بخشی از این کریدور از سواحل غربی دریای خزر می گذرد و روسیه را از طریق آذربایجان به ایران وصل می نماید.

با تکمیل ساخت کریدور شمال-جنوب، زمان حمل بار از هند به آسیای مرکزی و روسیه به میزان قابل توجهی کمتر خواهد شد. در حال حاضر حدود 40 روز زمان می برد تا کالاها از بمبئی هند به مسکو ارسال شوند. مسیر جدید این زمان را به 14 روز کاهش خواهد داد. قیمت نیز نسبت به کالاهایی که از طریق مسیر کانال سوئز حمل می شوند، ارزانتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 17

به "فرصت های تجارت ایران با کریمه روسیه آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت های تجارت ایران با کریمه روسیه آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید