سلامت در شهرستان طارم اجتماع محور می گردد

به گزارش شارژ 10، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: سلامت در شهرستان طارم، اجتماع محور می گردد.

سلامت در شهرستان طارم اجتماع محور می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا صائینی در مراسم معارفه سرپرست مرکز بهداشت شهرستان طارم، اظهار کرد: دستگاه تامین سلامت کشور با بهره گیری از همه امکانات قادر به حل مشکل 20 درصد از حوزه سلامت جامعه بوده و حل 80 درصد از این مسائل و دست یابی به اهداف این حوزه نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی، ارگان ها، نهادها و مردم در تحقق امر مهم سلامت است.

وی بیان کرد: بحث سلامت در جامعه از حالت جسمانی و روانی خارج شده و ابعاد تازه ای از جمله فرهنگی و اجتماعی به خود گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه ایران جزو کشورهای پیشرو در حوزه سلامت است، اظهار کرد: در سال های اخیر صد درصد مناطق از نعمت خدمات بهداشتی برخوردار هستند و در دورترین نقاط و روستاهای کشور، اکنون خدمات بهداشتی را دریافت می نمایند.

صائینی با بیان اینکه بهترین مسئله در حوزه درمان، پیشگیری از ابتلا به بیماری است، توضیح داد: در این زمینه، بحث توانمندسازی مردم نیز یکی دیگر از مواردی است که در حوزه سلامت باید مطرح و آموزش داده گردد، چراکه اولین کسی که باید از خود مراقبت کند، خودمان هستیم.

وی توضیح داد: سال جاری اصلی ترین مسئله دانشگاه علوم پزشکی، اجتماعی کردن سلامت است، بدین معنا که همه منابع دولتی و غیردولتی باید در کنار هم قرار گیرند و در جهت سلامت آحاد مردم حرکت نمایند.

در این مراسم، جعفر مطهری طی حکمی از سوی رئیس مرکز بهداشت استان زنجان به عنوان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان طارم معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 107

به "سلامت در شهرستان طارم اجتماع محور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت در شهرستان طارم اجتماع محور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید