رونمایی از کتاب دعاهای روزانه متعلق به لویی دوازدهم در موزه کتابخانه نیاوران

به گزارش شارژ 10، موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران در ادامه طرح نمایشگاه های دوره ای و رونمایی آثار خود، همزمان با ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) از کتاب دعاهای روزانه متعلق به لویی دوازدهم رونمایی می نماید.

رونمایی از کتاب دعاهای روزانه متعلق به لویی دوازدهم در موزه کتابخانه نیاوران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این کتاب دعای خطی منسوب به لویی دوازدهم پادشاه قرن شانزدهم فرانسه بوده که از کاغذ پوستی تهیه شده و شامل 11 نقاشی مینیاتور با عناوین و مضامین مذهبی است. تصاویر این کتاب توسط ژان کلمب مینیاتوریست و نقاش برجسته فرانسوی در قرن پانزدهم میلادی و تصویرگر نسخ خطی به تصویر کشیده شده است.

طبق اظهارات ژان پرشه مدیر ارشد بخش نسخ خطی کتابخانه ملی پاریس، بعد از مرگ لوئی دوازدهم این کتاب به فرانسوای اول و سپس هانری دوم از دیگر پادشاهان فرانسه می رسد ولی پس از آن اطلاعاتی از کسانی که این کتاب به آن ها رسیده در دست نیست.

این نسخه خطی ارزشمند در قرن 18 میلادی مجدد در پاریس صحافی شد و روی جلد آن مزین به نوارهای باریک و عطف آن مزین به گل از جنس طلا شد. همچنین حاشیه این کتاب سفید بوده که با صحافی مجدد از بین نرفته است.

این کتاب شامل مجموعه ای از دعاهای روزانه، مصاحبه و مناجات های مخصوص فرقه کاتولیک است که در ساعات مختلفی از روز یا زمانی که شخصی از خانواده ای از دست می رود خوانده می گردد.

علاقه مندان برای بازدید از این اثر ارزشمند می توانند از تاریخ چهارم دی به مدت یکماه از ساعت 8 تا 16 به موزه کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و مجموعه تا ساعت 17 فعال است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 118

به "رونمایی از کتاب دعاهای روزانه متعلق به لویی دوازدهم در موزه کتابخانه نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کتاب دعاهای روزانه متعلق به لویی دوازدهم در موزه کتابخانه نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید