جذب240 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی روستایی در خراسان رضوی

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رشیدیان عصرشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: توسعه اشتغال روستایی از محورهای مورد توجه و اهتمام دولت یازدهم و نیز دوازدهم بوده و 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات بدین منظور در کشور اختصاص یافته است که از سهم اولیه 610 میلیارد تومانی استان تا کنون 240 میلیارد تومان آن جذب شده است.

جذب240 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی روستایی در خراسان رضوی

وی اضافه کرد:برای امسال نیز مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای 506 روستا هدف گذاری شده است که با تحقق آن 37 درصد روستاهای بالای 20 خانوار و 53 درصد جمعیت روستاهای استان محقق شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:اجرای این طرح ها توجه به تکمیل زنجیره ارزش اضافه کرده و خوشه های تولیدی مبتنی بر مزیت های منطقه ای روستاها بر مبنای احتیاج بازار را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: 63.5 میلیارد تومان اعتبارات توازن منطقه ای به استان با تخصیص 100 درصدی اختصاص داده شده است واولویت تخصیص این اعتبارات به پروژه هایی است که با تزریق این پول تا سرانجام سال مالی به اتمام برسد.

رشیدیان گفت:با توجه به تکلیف برنامه ششم توسعه مبنی بر تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاها و در راستای این برنامه سالانه 5 هزار روستا در کشور باید مورد آنالیز قرار گیرند که سهم استان 329 روستا در سال می باشد.

وی تاکید نمود: سال گذشته 462 روستا در 31 دهستان استان مورد آنالیز نهاده شد و طرح های اشتغالزایی و اقتصادی در آنها تدوین شد و فرمانداران به عنوان روسای کارگروه های اشتغال شهرستان ها باید این مطالعات را مبنای عمل قرار دهند.

استاندار خراسان رضوی توضیح داد: ایجاد 110 هزار اشتغال جدید در امسال هدف گذاری شده است که 23 هزار مورد از این اشتغال ها باید در حوزه روستایی محقق گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 70

به "جذب240 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی روستایی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب240 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی روستایی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید