تأکید مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بر احداث مرکز باستان شناسی در املش

به گزارش شارژ 10، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: قدمت تاریخی و باستانی املش بر اهمیت ایجاد مرکز باستان شناسی در این شهرستان افزوده است.

تأکید مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بر احداث مرکز باستان شناسی در املش

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، کارگروه برطرف موانع فراوری و سرمایه گذاری استان گیلان با حضور سیدمحمد احمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری گیلان، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان و یونس محمودی فرماندار املش و اعضاء کارگروه در محل فرمانداری شهرستان املش برگزار گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در این نشست گفت: ایجاد موزه در هر شهرستان، حق مردم این استان است و شهرستان املش با قدمت تاریخی و باستانی که از آن یاد می شود از این موضوع استثنا نیست.

امیرانتخابی گفت: ایجاد موزه املش در دستور کار اداره کل گیلان بوده و به زودی مقدمات آن در شهرستان اجرایی می شود.

او با تاکید بر استفاده بهینه از وجود موزه های شهرستان در امر گردشگری و سرمایه گذاری، اضافه کرد: با ایجاد هر موزه تخصصی فرصتی مطلوب دیگری به الویتهای سرمایه گذاری یک منطقه اضافه میشود و این موضوع قطعاً بر اقتصاد و اشتغال استان تاثیر خواهد گذاشت.

او ادامه داد: با پیگیریهای صوت گفته بخشی از زمینهای لگموج در شهرستان املش در تملک این سازمان قرار گفته و با پیش بینی اعتبارات لازم از محل منابع ملی و استانی شاهد ایجاد سایت موزه باستان شناسی در شهرستان املش خواهیم بود.

امیرانتخابی گفت: با توجه به حساسیت های شهرستان در امر میراث فرهنگی، صدور مجوزهای لازم در راستای عملیات نجات بخشی به منظور آزاد سازی منطقه به منظور ایجاد بنای ساختمان موزه و اداری از اقدامات اولیه این اداره کل جهت ایجاد موزه خواهد بود.

منطقه باستانی لگموج در شهرستان املش به شماره 20447 مورخ 86/10/12 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 105

به "تأکید مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بر احداث مرکز باستان شناسی در املش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بر احداث مرکز باستان شناسی در املش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید