برگزاری نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشت

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران، روز پنجشنبه اول آذر ماه امسال نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور میزبانی شهر رشت است.

برگزاری نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشت

پوستر این مسابقات امروز با حضور مسئولان در اداره کل ورزش و جوانان رونمایی شد. مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان و استان در سالن یادگار امام رشت برگزار می گردد.

در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور 800 ورزشکار در دو رشته تکونداو و شطرنج شرکت می نمایند که از این تعداد 400 بانو در رشته تکواندو و 400 دختر و پسر 12 تا 15 سال رشته شطرنج حضور دارند.

مسابقات المپیاد در رشته شطرنج از اول آذر ماه سالن جاری به مدت 7 روز در خانه شطرنج گیلان و مسابقات تکواندو نیز مدت 3 روز در سالن کارگران رشت برگزار می گردد.

کسب مدال طلای رقابت های دنیای پاورلیفتینگ و پرس سینه نابینایان و کم بینایان

مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه نابینایان و کم بینایان قهرمانی دنیا در کشور مصر برگزار گردید و روحان احمدی ورزشکار گیلانی حاضر در ترکیب تیم ملی مقام قهرمانی دنیا را کسب کرد.

احمدی در جریان این رقابت ها در وزن 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت و در سرانجام رقابت موفق به کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای این وزن شد.

وی پیش از این نیز 9 بار مقام قهرمانی رقابت های پارولیفتینگ نابینایان دنیا را کسب نموده بود.

سیزدهمین دوره مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه نابینایان و کم بینایان قهرمانی دنیا در مصر برگزار گردید که در نهایت تیم ملی ایران با کسب پنج مدال طلا و دو مدال برنز پس از اوکراین، روی سکوی نایب قهرمانی دنیا نهاده شد.

نایب قهرمانی تیم بدمینتون بانوان گیلان در دور رفت

دور رفت لیگ دسته یک بدمینتون بانوان کشور به میزبانی هیات بدمینتون گیلان در سالن هیات بدمینتون این استان برگزار گردید.

در سرانجام این رقابت ها و در دور رفت تیم مشهد در رده اول، تیم گیلان در رده دوم، تیم کرمانشاه در رده سوم، تیم مهر و ماه تهران در رده چهارم و تیم میلاد تهران در رده پنجم نهاده شد.

40 بدمینتون باز در قالب 5 تیم و در دو روز به میزبانی گیلان به رقابت پرداختند.

درخشش کاراته کاهای گیلانی در لیگ وان کشور

دبیر هیئت کاراته گیلان درباره مسابقات کاراته وان کشور گفت: این مسابقات در کرمان برگزار گردید و کاراته کاهای گیلانی در رده سنی نوجوانان موفق به کسب 2 مدال طلا و یک مدال برنز شدند.

حامد زیکساری اضافه نمود: آرشام کریمی کاراته کای گیلانی در رده سنی نوجوانان و در وزن 63- کیلوگرم، مازیار حبیب پور در وزن 47- کیلوگرم دو مدال طلای این رقابت ها و امیرمهدی اکبرپور در وزن 63- کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز دست یافت.

کسب یک پیروزی در دختران تکواندو کار گیلانی در لیگ آینده سازان کشور

رئیس هیئت تکواندو گیلان در این باره گفت: هفته سوم و چهارم مرحله نهایی رقابت های تکواندو دختران نوجوان کشور جام آینده سازان المپیک در تهران برگزار و تیم گیلان برابر گلستان به برتری و مقابل لوازم کوان مغلوب گردید.

محسن سترگی اضافه نمود: در هفته سوم مرحله نهایی این رقابت ها، تیم هیات تکواندو گیلان برابر لوازم خانگی کن هیات گلستان نهاده شد که در نهایت در یک دیدار برتر با نتیجه 7 بر 3 حریف خود را شکست داد.

وی ادامه داد: در هفته چهارم این مسابقات تیم هیات تکواندو گیلان برابر تیم قدرتمند لوازم کوان نهاده شد که در نهایت با نتیجه 8 بر 3 مغلوب گردید.

رئیس هیئت تکواندو گیلان اعلام کرد: با توجه به نتایج کسب شده تا سرانجام هفته چهارم مرحله نهایی لیگ تکواندو دختران کشور جام آینده سازان المپیک، تیم گیلان با انجام چهار مسابقه و کسب 6 امتیاز در صندلی پنجم جدول رده بندی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 96

به "برگزاری نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید