افزایش فراوری، مسائل خودرو را حل می نماید

به گزارش شارژ 10، وزیر صنعت، معدن و تجارت علت عرضه خودرو با نرخ پنج درصد زیر قیمت بازار را کاهش فاصله قیمت میان بازار آزاد و کارخانه عنوان نمود.

افزایش فراوری، مسائل خودرو را حل می نماید

به گزارش خبرنگاران، هفته گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که عرضه خودروهایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت نیستند با نرخ پنج درصد زیر قیمت بازار، آغاز شده است.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای عرضه خودرو با نرخ پنج درصد زیر قیمت بازار سه ماه گذشته با هدف متعادل سازی قیمت خودرو و کاهش فاصله قیمت میان بازار آزاد و کارخانه، تصمیماتی اتخاذ شد.

وی اضافه نمود: ابلاغیه متعادل سازی قیمت خودرو احتیاج به آنالیز وضعیت خودروسازان و سازمان حمایت دارد که این روند در دست آنالیز است.

وزیر صمت با بیان اینکه جلسه امروز با محوریت تعهد خودروسازان به خودروهای پیش فروش و افزایش تیراژ فراوری خودرو برگزار گردید، توضیح داد: در ماه های گذشته فراوری خودرو روند کاهشی پیدا نموده بود اما کاهش فراوری متوقف شده است. از طرف دیگر افزایش تیراژ فراوری باعث افزایش کیفیت، کاهش قیمت و اجرای تعهدات خودروسازان خواهد شد.

رحمانی همچنین در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که قیمت ها در بازار آزاد بالاتر نباشد، اظهار کرد: این موضوع احتیاج به بحث کارشناسی دارد و در یک مصاحبه نمی گنجد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 114

به "افزایش فراوری، مسائل خودرو را حل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری، مسائل خودرو را حل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید