کانادا: کوبا را مسئول حملات صوتی به کارکنانمان در هاوانا نمی دانیم

به گزارش شارژ 10، یکی ازمقامات ارشد کانادا اعلام نمود، اوتاوا به دون سند کوبا را مسئول حمله صوتی به پرسنل آمریکایی و کانادایی درهاوانا نمی داند و قصد ندارد دیپلمات های کوبایی را از کشور اخراج کند.

کانادا: کوبا را مسئول حملات صوتی به کارکنانمان در هاوانا نمی دانیم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا اوایل ماه جاری میلادی اعلام نموده بود که دیپلمات های مستقر در سفارت آمریکا در کوبا به خاطر رویدادهای نامشخصی که از اواخر سال 2016 میلادی شروع شده، دچار یکسری علائم فیزیکی شده اند. پنج کانادایی نیز تحت تاثیر این رویدادها قرار گرفته اند.

دو منبع مطلع از این رویدادها و تحقیقات مربوط به آن گفتند تحقیقات چند ماهه کوبا، آمریکا و کانادا در مورد این رویداد مرموز هنوز به هیچ نتیجه ای درخصوص اینکه این حملات چگونه انجام شده و چه کسی مسئول آن است، نرسیده اند.

یکی از مقامات کانادا گفت: از نظر اوتاوا ما به دون دلیل و سند فرض نمی کنیم که مساله الزاما به صورت تعمدی انجام شده است. مقامات کوبایی به صورت قابل توجهی در این تحقیقات همکاری نموده اند.

در بعضی موارد قربانیان هیچ صدایی نشنیده اند و در موارد دیگر صدای بسیار بلندی شنیده اند اما همه آنها از علائمی چون حالت تهوع و سرگیجه رنج برده اند و بعضی از آنها نیز به صورت موقت حافظه یا شنوایی خود را از دست داده اند.

این در حالی است که کوبا هرگونه دست داشتن در این رویدادها را رد نموده است. وزارت خارجه آمریکا هم هاوانا را مقصر این حملات ندانسته اما در ماه مه امسال میلادی دو تن از دیپلمات های کوبایی را از واشنگتن اخراج کرد.

مقام کانادایی مذکور که خواست نامش فاش نشود گفت: در حال حاضر کانادا قصد ندارد هیچ اقدام دیپلماتیکی علیه کوباانجام دهد.

کانادا سال هاست که به طور کلی از روابط خوبی با کوبا برخوردار است و حتی تحریم های مالی آمریکا بر هاوانا نتوانست روابط این دو کشور را خدشه دار کند.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 887

به "کانادا: کوبا را مسئول حملات صوتی به کارکنانمان در هاوانا نمی دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: کوبا را مسئول حملات صوتی به کارکنانمان در هاوانا نمی دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید