موضوع حذف آزمون و گرایش های مقطع دکتری احتیاج به تامل دارد خبرنگاران

به گزارش شارژ 10، معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: به نظربنده موضوع حذف گرایش های مقطع دکتری احتیاج به آنالیز دارد و با یک نسخه یک شبه نمی توان آن را حل کرد.

موضوع حذف آزمون و گرایش های مقطع دکتری احتیاج به تامل دارد خبرنگاران

محمدحسین عبداللهی، معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: حذف آزمون برای شرکت در مقطع دکتری احتیاج به تامل دارد، زیرا تمرکز جذب دانشجویان در دانشگاه یک عوارضی دارد و تمرکز در سازمان سنجش نیزعوارض دیگری دارد.

وی ادامه داد: به نظر بنده بهتر است ترکیبی از این دو با آنالیز بیشتر منجر به یک الگو گردد، اما چیزی که دانشگاه ها عموما متوقع هستند و بهترین روش تلقی می نمایند در حقیقت سپردن کار به دست دانشگاه ها در پذیرش دانشجو برای مقطع دکتری است که البته در این میان بعضی به آن ایراد هایی وارد نموده اند که از جمله آن ها می توانیم به آشنایی دانشجویان دانشگاه های برتر با سوالات اساتید دانشگاه خود برای پذیرش و رابطه استاد با دانشجو و شناخت استاد از آن دانشجو اشاره نمود؛ که این موارد عموما می تواند تاثیر خود را به سهم خود بگذارد، اما قطعا تاثیر صد درصدی نخواهد داشت.

عبداللهی درباره حذف گرایش های مقطع دکتری توضیح داد: ما در دانشگاه خوارزمی تا کنون اقدامی در جهت حذف گرایش های مقطع دکتری انجام نداده ایم. در همه جای جهان نیز آموزش عالی به صورت سیستم لوزی وجود دارد. به طوری که بیشترین رشته گرایش در ارشد ارائه می گردد و در دکتری بیش از هر چیز رساله فعالیت دانشجو را جهت دهی می نماید. در دانشگاه های ما این اتفاق رخ نداده است به طوری که حتی اکنون به ارائه سرفصل های دوره های دکتری جدید می پردازند.

وی در خاتمه اظهار داشت: به نظربنده موضوع حذف گرایش های مقطع دکتری احتیاج به آنالیز دارد و با یک نسخه یک شبه نمی توان آن را حل کرد. زیرا باید پاسخ تمام رشته گرایش هایی که راه افتاده است را داد. اگر بتوان از دوران کارشناسی سیستم آموزشی مشخصی را دنبال کنیم، می توانیم بر روی این موضوع نیز به طور جدی فکر کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1537

به "موضوع حذف آزمون و گرایش های مقطع دکتری احتیاج به تامل دارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضوع حذف آزمون و گرایش های مقطع دکتری احتیاج به تامل دارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید