موضع گیری وزیر خارجه عراق درباره ایران و آمریکا

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، فواد حسین وزیر خارجه عراق در نشست خبری گفت: در نشست میان مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و سفیران اروپایی موضوع تصمیم دولت آمریکا برای بستن سفارت واشنگتن و خروج از عراق مورد رایزنی قرار گرفته است. الکاظمی تاکید کرده که وظیفه دولت حمایت از مراکز دیپلماتیک است.

موضع گیری وزیر خارجه عراق درباره ایران و آمریکا

وی اضافه کرد: در این نشست خطرناک بودن تصمیم آمریکا برای خروج از عراق مورد رایزنی قرار گفت و این سیکنال های اشتباهی ارسال می کند. این سبب انزوای عراق خواهد شد.

فواد حسین گفت: دولت عراق اقدامات ویژه ای برای حمایت از مراکز دیپلماتیک به عمل آورده و وظیفه دولت توقف این حملات است. امیدواریم که دولت آمریکا در تصمیم خود تجدد نظر کند؛ زیرا در مکان و زمان نامناسب اتخاذ شده است. ما شرایط انتخاباتی آمریکا را درک می کنیم اما اوضاع در عراق متفاوت از آمریکاست. بغداد ناخرسندی خود از تصمیم اولیه آمریکا درباره خروج از عراق اعلام کرده است و عراق آنرا تصمیمی اشتباه می داند.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: ادامه حملات به نیروهای ائتلاف بین المللی و حمله موشکی به مراکز دیپلماتیک به خروج برخی کشورهای دیگر از عراق هم منجر خواهد شد و این اوضاع امنیتی و اقتصادی و سیاسی در عراق را وخیم تر می کند. حمله به مراکز دیپلماتیک به مثابه حمله به حاکمیت و امنیت عراق است. دولت عراق و شخص نخست وزیر رایزنی هایی را با بسیاری از کشورها آغاز کرده است. همچنین رایزنی هایی با گروههای مقاومت عراق شده است و از احزاب سیاسی و گروههای مقاومت و حشد، تشکر می کنیم.

وی در ادامه بیان نمود: سفر من به جمهوری اسلامی به موضوع حملات به سفارتخانه های مربوط می شد و ما با طرف ایرانی در این باره گفت وگو کردیم. مقامات مسئول ایرانی به ما تاکید کردند که هیچ ارتباطی با حملات اجرا شده علیه هیأت های دیپلماتیک در عراق ندارند.امیدواریم که مسائل میان آمریکا و ایران با مصاحبه حل و فصل شود زیرا تنش میان دو کشور به بخشی از واقعیت عراق تبدیل شده است. ما در سفر به ایران مواضع عراق را تشریح کردیم و به صراحت گفتیم که ادامه حملات به هرج و مرج مربوط به سلاح نه تنها در عراق بلکه در منطقه منجر خواهد شد. تهران به ما قول داد که برای حمایت از ثبات در عراق تلاش کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1219

به "موضع گیری وزیر خارجه عراق درباره ایران و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری وزیر خارجه عراق درباره ایران و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید