عراق، نگرانی سران اروپایی از مصوبه مهم مجلس، تاکید یک نماینده بر بی نیازی عراق از نظامیان بیگانه

به گزارش شارژ 10، سران بعضی کشورهای اروپایی در تماس با رهبران عراق کوشش کردند آنها را از تصمیم خود برای بیرون راندن نظامیان بیگانه منصرف نمایند، همزمان یک نماینده عراقی تاکید نمود این کشور قادر است بدون حضور نظامیان بیگانه امنیت و ثبات خود را حفظ کند.

عراق، نگرانی سران اروپایی از مصوبه مهم مجلس، تاکید یک نماینده بر بی نیازی عراق از نظامیان بیگانه

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه السومریه،نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که کشورش کاملا متعهد است به امنیت و ثبات و حاکمیت عراق احترام بگذارد. بوریس جانسون همچنین در تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق مدعی پایبندی کشورش به امنیت و حاکمیت عراق شد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، عادل عبدالمهدی، تماس تلفنی از بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دریافت کرد، نخست وزیر(عبدالمهدی)، فرایند تحولات و مصوبه مجلس نمایندگان برای عقب نشینی نیروهای بیگانه را تشریح کرد.

این بیانیه آورده است : عبدالمهدی به تمایل همیشگی عراق برای تقویت روابط با جامعه بین المللی و تحقق منافع مشترک و کوشش ثابت دولت برای برقراری روابط همکاری مثبت و عدم اجازه به اینکه خاک عراق به صحنه ای برای نزاعات تبدیل گردد و اهمیت ادامه همکاری بین المللی علیه داعش اشاره نموده است.

بر اساس این بیانیه، نخست وزیر انگلیس هم علام کرد که دشواری هایی که عراق با آن روبرو است، را درک می نماید و پایبندی کامل پادشاهی انگلیس به احترام گذاشتن به امنیت، حاکمیت و ثبات عراق و تقویت روابط محبت آمیز میان دو کشور و تمایل برای سفر به عراق را مورد تاکید قرار داد. این بیانیه آورده است : جانسون خواهان کوشش به وسیله کانال های دیپلماتیک برای پایین آوردن فتیله بحران و کاهش تنش شده است.

تماس تلفنی مرکل با عبدالمهدی

صدراعظم آلمان هم روز دوشنبه با عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق گفت وگو کرد. وی در این گفت وگوی تلفنی مدعی حمایت کشورش از امنیت و ثبات عراق و اهمیت ادامه همکاری میان عراق و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد مبارزه با تروریسم شد.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای در این باره خاطرنشان کرد عبدالمدی تماس تلفنی از آنجلا مرکل صدراعظم آلمان دریافت کرد که بر آنالیز تحولات امنیتی و بحران کنونی و پیامدهای آن برای امنیت و ثبات منطقه و دنیا و نیز موضع دولت و مجلس عراق مبنی بر عقب نشینی نظامیان بیگانه و حفظ حاکمیت عراق و نیز تنش به وجود آمده در سایه بحران کنونی متمرکز بود.

این بیانیه آورده است مرکل بر حمایت از امنیت و ثبات عراق و اهمیت ادامه همکاری میان عراق و کشورهای عضو اتحایه اروپا برای مبارزه با تروریسم و ضرورت کوشش برای اجتناب از جنگ و مهار خطرات آن برای امنیت و صلح دنیای و کوشش برای کاهش تنش تاکید نموده است.

ملاقات نماینده سازمان ملل در امور عراق برهم صالح

خبر دیگر اینکه نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق با برهم صالح رئیس جمهوری این کشور ملاقات کرد. در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است برهم صالح رئیس جمهور روز دوشنبه، جنین هینیس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق را به حضور پذیرفت.

خبر دیگر اینکه دبیرکل ناتو خاطرنشان کرد که این سازمان نظامی برای ازسرگیری ماموریت آموزشی در عراق آمادگی دارد.

تاکید یک نماینده مجلس عراق بر بی نیازی این کشور از نظامیان بیگانه

یک نماینده مجلس عراق تاکید نمود نیروهای امنیتی ما قادر به حفظ وحدت و یکپارچگی کشور و مقابله با تمام چالش ها هستند.

حسین العقابی از نمایندگان فراکسیون موسوم به النهج الوطنی روز دوشنبه گفت نیروهای امنیتی و نظامی ما می توانند از کشور حمایت نموده و وحدت و یکپارچه آن را حفظ نمایند و نیز با چالش های امنیتی و گروه های تروریستی مقابله نمایند.

وی خاطر نشان کرد گروه های سیاسی باید دوشادوش هم برای اخراج بیگانگان از عراق همکاری نمایند.

خبر دیگر اینکه محمد حلبوسی رئیس مجلس و سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در ملاقات با یکدیگر پفراینده تشکیل دولت هماهنگ با خواسته های مردمی را آنالیز کردند.

خبر دیگر اینکه نماینده چین در سازمان ملل متحد تاکید نمود باید به استقلال و حاکمیت و سلامت و یکپارچگی عراق احترام گذاشت.

تماس امیر قطر با عبدالمهدی

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز تلفنی با عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق گفت وگو کرد. به گزارش رسانه های عراقی، این تماس با هدف آنالیز کوشش ها برای کاهش تنش در منطقه انجام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 639

به "عراق، نگرانی سران اروپایی از مصوبه مهم مجلس، تاکید یک نماینده بر بی نیازی عراق از نظامیان بیگانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، نگرانی سران اروپایی از مصوبه مهم مجلس، تاکید یک نماینده بر بی نیازی عراق از نظامیان بیگانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید