صادرات پسته افزایش یافت

به گزارش شارژ 10، اطلاعات گمرک ایران حاکی از آن است که در چهار ماه نخست امسال 28 هزار تن به ارزش 832 میلیارد تومان پسته به کشورهای امارات متحده عربی، هنگ کنگ، عراق، پاکستان، آلمان، ایتالیا و ... صادر شده است. این در حالی است که صادرات پسته ایرانی در مدت مشابه سال قبل 22 هزار تن معادل 641 میلیارد تومان بوده است.

صادرات پسته افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران، اطلاعات گمرک ایران حاکی از آن است که در چهار ماهه نخست امسال 28 هزار تن به ارزش 832 میلیارد و 227 میلیون تومان از انواع پسته اعم از مغز پسته، خلال پسته، پسته تازه، پسته خشک و... به کشورهای مختلف صادر شده است.

پسته ایرانی به بعضی از مشتریان عمده پسته ایرانی به این توضیح صادر شده است:

امارات متحده عربی معادل 3.9 هزار تن به ارزش 111 میلیارد تومان

هنگ کنگ معادل 3 هزار تن به ارزش 74 میلیارد تومان

عراق معادل 2.7 هزار تن به ارزش 84 میلیارد تومان

اطلاعات گمرک ایران نشان می دهد بعضی دیگر از کشورها از جمله آلمان، ازبکستان، عراق، هند، یونان، ویتنام، قزاقستان، ترکیه، روسیه، لبنان، کویت، کانادا، قطر، پاکستان، آلمان، ایتالیا، افغانستان، چین، استرالیا، اسپانیا، اردن، بحرین از دیگر مشتریان پسته ایرانی هستند.

همچنین عمده ترین گمرکات صادر کننده پسته ایران نیز در منطقه ویژه رفسنجان، یزد، مشهد، کرمان، سیرجان، شهید رجایی، حوزه تجاری فرودگان امام خمینی، غرب تهران بوده است.

لازم به ذکر است که اطلاعات گمرک ایران نشان می دهد، صادرات پسته ایرانی در چهار ماهه نخست سال گذشته معادل 22 هزار تن معادل 641 میلیارد تومان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 557

به "صادرات پسته افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات پسته افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید