دولت افغانستان: کاهش خشونت کافی نیست، آتش بس می خواهیم

به گزارش شارژ 10، مشاور امنیت ملی افغانستان تاکید نمود که کاهش خشونت ها در کشور کافی نیست و برای اعتمادسازی، طالبان باید اعلام آتش بس کند.

دولت افغانستان: کاهش خشونت کافی نیست، آتش بس می خواهیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای گفت که طالبان برای اعتمادسازی باید آتش بس اعلام نمایند و کشورهای همسایه و شرکای افغانستان نیز جهت یاری به فرایند صلح باید یاری های صادقانه داشته باشند.

وی با اشاره به موضع طالبان مبنی بر عدم اعلام آتش بس نیز توضیح داد که افغانستان به چیزی بیش از کاهش خشونت ها احتیاج دارند و طالبان باید آتش بس کند.

محب در توئیتی نوشت: بیش از همه به گفت وگو اهمیت می دهیم اما نیروهای ما قویتر از همواره برای حفاظت از مردم و نظام ایستاده اند.

مشاور امنیت ملی افغانستان با تاکید بر ادامه کوشش ها برای تسهیل گفت وگوها بین الافغانی گفت که اولویت دولت صلح با عزت، عادلانه و پایدار است و ابراز امیدواری کرد که افغانستان به صلح دست پیدا خواهد نمود.

محب در حالی بر برقراری آتش بس تاکید دارد که سخنگوی طالبان می گوید که آمریکایی ها در مذاکرات درخواست کاهش خشونت ها و حجم عملیات را مطرح نموده اند و مشورت های داخلی طالبان در این زمینه جریان دارد.

وی همچنین توضیح داد که رهبری طالبان هنوز هیچ تصمیمی برای کاهش حجم عملیات یا آتش بس نگرفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 695

به "دولت افغانستان: کاهش خشونت کافی نیست، آتش بس می خواهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان: کاهش خشونت کافی نیست، آتش بس می خواهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید