خبرنگاران خوزستان حال و هوای حسینی گرفت

به گزارش شارژ 10، اهواز - خبرنگاران- مردم خوزستان در جای جای این استان با افراشتن بیرق عزا و سیاهپوش کردن مساجد ، حسینیه ها و خیابان ها به استقبال ماه محرم ، ماه حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رفتند.

خبرنگاران خوزستان حال و هوای حسینی گرفت

به گزارش خبرنگاران به مناسبت ایام سوگواری شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت مساجد ، حسینیه ها ، اماکن زیارتی و نیز معابر و خیابان ها در جای جای استان خوزستان سیاهپوش شده و بیرق های عزا برافراشته شده است.

محرم امسال به دلیل شیوع کرونا با محرم سالهای گذشته تفاوت دارد. جابجایی هیات ها و دسته روی ، استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری آیین عزاداری امسال محرم ممنوع است و تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

رعایت توصیه های وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی هیات ها و مساجد یکی از مواردی است که در آیین های عزاداری امسال به آنها تاکید شده است ضمن اینکه فاصله گذاری اجتماعی باید در مراسم عزاداری با دقت رعایت شود.

همچنین استفاده از ماسک و محلول ضدعفونی دست از دیگر نکاتی است که به هیات های عزاداری تاکید شده است.

زمان برگزاری مراسم های عزاداری نیز به نسبت سال های گذشته کوتاه تر بوده و از برگزاری آیین ها در فضای باز توصیه شده است.

در نخستین شب عزاداری ماه محرم سوگواران حسینی در استان خوزستان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز به سوگواری پرداختند.

پیش از این ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت آیین های عزاداری محرم صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری و تجمع حداقلی برگزار شود.

همچنین هر گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است.

برپایی ایستگاه صلواتی ،توزیع نذورات و چای در تمام شهرستان ها ممنوع است و تاکید شده است که نذورات خاصی که امکان تغییر نذر به دلیل مسائل شرعی وجود ندارد، با نظارت کارشناسان بهداشتی طبخ ، بسته بندی و توزیع شود.

حدود 6 هزار هیات مذهبی و عزاداری در استان خوزستان فعالیت دارند.

روز جمعه 31 مردادماه مصادف با یکم محرم الحرام سال 1442 قمری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1162

به "خبرنگاران خوزستان حال و هوای حسینی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خوزستان حال و هوای حسینی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید