حکم نهایی قاتل جورج فلوید 26 خرداد صادر می گردد

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران، پایگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا به نقل از شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی خاطرنشان کرد که حکم نهایی درک شووین پلیس قاتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی که ماه می سال گذشته میلادی خفه شده بود، 16 ژوئن امسال میلادی (حدود دو ماه دیگر) صادر خواهد شد.

حکم نهایی قاتل جورج فلوید 26 خرداد صادر می گردد

بر اساس اعلام این رسانه، دادگاه مینیاپولیس در این خصوص بیان کرد که حکم این افسر پلیس ساعت 10 و نیم شب 16 ژوئن (26 خرداد) صادر خواهد گردد.

دادگاه رسیدگی به اتهام قتل درجه سوم توسط درک شووین، حدود 3 هفته به طول انجامید و در نهایت پس از امتناع او از ارائه دفاعیات در دادگاه، قاضی پرونده سه شنبه هفته گذشته او را گناهکار بیان کرد.

مریک گارلند دادستان کل آمریکا چهارشنبه پیش در سخنانی از لزوم آنالیز رفتار پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا در این کشور اطلاع داد.

دادستان کل آمریکا در این خصوص گفته بود: این تحقیقات آنالیز خواهد نمود که آیا پلیس مینیاپولیس از الگوی عملی استفاده بیش از حد زور استفاده می نماید یا خیر. این تحقیقات شامل اعتراضات اخیر نیز خواهد بود.

مریک گارلند در مورد حکم قاتل جورج فلوید نیز تأکید کرد: حکم دیروز مسائل نظام مند پلیس مینیاپولیس را بازبینی نمی نماید.

این در حالی است که همزمان با اعلام رأی هیأت منصفه دادگاه آنالیز پرونده قتل جورج فلوید و مجرم شناخته شدن درک شووین افسر پلیس متهم در این پرونده در همه موارد اتهامی، ده ها شهروند آمریکایی غالباً آفریقایی تبار در مقابل دادگاه شهر مینیاپولیس تجمع کردند و علیه نژاد پرستی شعار سر دادند.

مقامات پلیس آمریکا پیش از این از اعلام آماده باش کامل نیروهای پلیس این کشور برای مقابله با هرگونه شورش احتمالی در آستانه برگزاری دادگاه قاتل شهروند سیاه پوست این کشور توسط یک مأمور پلیس اطلاع دادند.

البته افزایش تدابیر امنیتی به شهر مینیاپولیس محدود نشده و استِیسی اسپل سخنگوی پلیس لس آنجلس نیز از افزایش تعداد مأموران پلیس و کوشش برای مهار اعتراضات احتمالی اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1624

به "حکم نهایی قاتل جورج فلوید 26 خرداد صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم نهایی قاتل جورج فلوید 26 خرداد صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید