حمله دوباره ترامپ به رسانه ها به خاطر انتشار اظهاراتش درباره کانادا

به گزارش شارژ 10، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رسانه های خبری را به خاطر منتشر کردن اظهاراتی که وی درباره کانادا در زمان قطع میکروفن ضبط خبرنگاران به منظور عدم انتشار این صحبت ها مطرح نموده بود، محکوم کرد.

حمله دوباره ترامپ به رسانه ها به خاطر انتشار اظهاراتش درباره کانادا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: من اظهارنظرهایی خارج از ضبط خطاب به بلومبرگ درباره کانادا مطرح کردم و بعدا این تفاهم قدرتمند (اظهارات مورد قبول دو طرف) به طرزی فاحش نقض شد.

ترامپ در ادامه در ضمن تایید این اظهارنظرهایش گفت: این نمونه دیگری از گزارشگری غیرصادقانه است. من به این موضوع عادت دارم. دست کم کانادا می داند که من چه موضعی دارم.

این حمله مجدد ترامپ به رسانه ها ساعاتی بعد از آن منتشر شد که نشریه تورنتو استار کانادا گزارش کرد که ترامپ در اظهارنظری خصوصی گفته که در ارتباط با تجارت کشورش با کانادا مصالحه نمی نماید.

ظاهرا این اظهارنظرهای ترامپ درباره کانادا در جریان مصاحبه ای که او با خبرنگار شبکه خبری بلومبرگ در کاخ سفید که روز پنجشنبه انجام داده مطرح گردیده است.

به نوشته روزنامه تورنتو استار رئیس جمهور آمریکا این صحبت هایش درباره این کشور هم پیمان با آمریکا را با این اطمینان که اظهارنظرها ضبط نمی شوند، مطرح نموده است.

به نوشته روزنامه کانادایی بلومبرگ درخواست ترامپ را برای عدم انتشار اظهارات او درباره کانادا در این مصاحبه قبول نموده بود.

با این حال تورنتو استار گزارش کرد که این روزنامه چنین توافقی با کاخ سفید نداشته است.

در عین حال معین نگردیده که این نشریه کانادایی از چه طریقی به این صحبت های ترامپ دسترسی پیدا نموده است.

علاوه بر آنکه این توئیت ترامپ صحت صحبت هایش درباره کانادا را تلویحا تایید می نماید جان میکلتوایت، سردبیر بلومبرگ که در این مصاحبه حضور داشته نیز صحت این اظهارات را رد نکرد.

براساس این گزارش به نقل از رئیس جمهور آمریکا نوشته شد که او گفته است نمی تواند موضع اش درباره کانادا را به صورت علنی مطرح کند زیرا حالت توهین آمیزی خواهد داشت و دیگر آنها نمی توانند به یک توافق برسند.

ترامپ درباره دولت کانادا در این صحبت جنجالی گفت: مشکل اینجاست. اگر من بگویم نه جواب نه است. اگر من بگویم نه بعد از آن شما این را کار می کنید و این بسیار توهین آمیز خواهد بود و آنها دیگر نخواهند توانست توافقی را ایجاد نمایند. من نمی توانم کار این مقام هایمان را خنثی کنم.

همچنین ترامپ گفت که توافق تجاری احتمالی آمریکا با کانادا کاملا مطابق با شرایط آمریکا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 27

به "حمله دوباره ترامپ به رسانه ها به خاطر انتشار اظهاراتش درباره کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله دوباره ترامپ به رسانه ها به خاطر انتشار اظهاراتش درباره کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید