بنیاد مسکن اصفهان در حوزه طرحهای هادی شفاف سازی اقتصادی انجام دهد

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران، سعید انصاری ظهر یک شنبه در جلسه شورای استان و رؤسای شوراهای بخش استان اصفهان گفت: بعضی از مسائل روستائیان پس از گذشت سالها همچنان حل نشده است و دلیل اصلی آن عدم اولویت بندی آن است.

بنیاد مسکن اصفهان در حوزه طرحهای هادی شفاف سازی اقتصادی انجام دهد

وی اضافه کرد: در حالیکه قیر رایگان یک سهمیه دولتی است اما به دلیل اینکه دهیاری ها یک نهاد اجرایی نیستند، این قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و بنیاد مسکن قیر را بین دهیاری ها تقسیم می نماید که این فرایند خود مورد سؤال و اعتراض بسیاری از دهیاری ها بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان با انتقاد به اینکه در این تفاهم نامه آورده های بنیاد مسکن معین نیست، گفت: بدین ترتیب پیمانکاران به دهیاری ها تحمیل می شوند.

وی تدوین طرح های هادی را از وظایف بنیاد مسکن دانست و اضافه کرد: رؤسای شوراهای بخش در تمام مراحل این موضوع حق دخالت دارند.

مهاجرت معکوس در روستاها شکل گرفته است

انصاری با اشاره به اینکه خواسته اعضای شوراهای بخش و دهیاران این است که در تدوین و برنامه ریزی طرح های هادی نظرات آنها مورد توجه قرار گیرد، گفت: خواسته های به حق شوراها و بخشداران و دهیاران متأسفانه در طرح های هادی دیده نمی گردد.

وی بیان داشت: به طور قطع روستاها با بازگشت جمعیت و مهاجرت معکوس روبه رو می شوند، حتی در دورافتاده ترین روستاها مهاجرت معکوس وجود دارد و باید نگاه به روستاها را تغییر دهیم که بنیاد مسکن می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا نماید.

بنیاد مسکن در حوزه طرح هادی شفاف سازی اقتصادی کند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان خواهان توجه بیشتر به افراد محلی در تدوین طرح های هادی شد و اضافه کرد: در قانون تامین هزینه، طرح هادی به عهده بنیاد مسکن است اما در بسیاری از روستاها که موعد بازنگری طرح هادی است و بودجه و اعتباری در نظر گرفته نشده ضروری است که بنیاد مسکن به صورت شفاف اعتبارات ملی، استانی و محلی و میزان فروش زمین های خود را اعلام کند و بخشی از هزینه فروش زمین های روستایی را به طرح های هادی اختصاص دهد.

وی خواهان شفافیت جدی بنیاد مسکن شد و گفت: اگر بنیاد مسکن بودجه ها و مبالغ فروش زمین ها و هزینه طرح های هادی خود را به طور شفاف اعلام کند قطعاً فعالیت ها به صورت بهتر و بیشتر پیش خواهد رفت و نتیجه این امر برطرف سوء تفاهمات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 134

به "بنیاد مسکن اصفهان در حوزه طرحهای هادی شفاف سازی اقتصادی انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیاد مسکن اصفهان در حوزه طرحهای هادی شفاف سازی اقتصادی انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید