بازگشت بیش از 24 هزار نفر از زائران به کشور

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران، حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت درباره خروج زایران از مکه مکرمه به سمت مدینه منوره و فرودگاه های جده و مدینه گفت: خروج تدریجی زائران از مکه به سوی مدینه و ایران ادامه دارد.

بازگشت بیش از 24 هزار نفر از زائران به کشور

وی ادامه داد: از چهارم شهریور ماه تا خاتمه وقت امروز شنبه دهم شهریور ماه 24 هزار نفر در قالب 89 پرواز از جده و مدینه عازم ایران گردیده اند.

رییس سازمان حج و زیارت توضیح داد: خروجی زایران از مکه به سمت مدینه نیز طی این مدت در حال اجرا است که حدود 13 هزار 500 نفر در حال حاضر در مدینه بسر می برند.

محمدی اضافه نمود: در حال حاضر جمعا 62 هزار نفر از حجاج در سرزمین وحی حضور دارند که روند اعزام ها به ایران و مدینه منوره در روزهای آتی ادامه دارد. تا خاتمه امشب تعداد حجاج در مکه حدود 51 هزار نفر خواهد بود. روند اعزام های زایران مدینه بعد همچنان ادامه دارد.

محمدی توضیح داد: نیمی از پروازها توسط هواپیمایی ایران و نیمی دیگر توسط هواپیمایی سعودی انجام میگیرد و خوشبختانه مشکل خاصی در بازگشت زایران وجود ندارد و برنامه ها به صورت روان در حال اجرا است.

رییس سازمان حج و زیارت درباره وضعیت سلامت زایران کشورمان اظهار کرد: خوشبختانه تمهیدات درمان برای زایرانی که دچار بیماری شوند تا روز آخر حضور زایران ادامه می یابد و مشکل خاصی تاکنون ایجاد نگردیده است.

محمدی توضیح داد: متاسفانه تاکنون 9 نفر به دیار حق شتافته اند که با توجه به وضعیت درمان و تعداد فوتی ها ، روند کاهش نسبت به سنوات قبل داریم.

پرواز زائران از طریق فرودگاه جده به ایران از چهارم شهریورماه و همچنین پرواز خروج زائران ازمدینه به کشورمان ازیک روز بعد (پنجم شهریور) شروع گردیده است. سال جاری بیش از 86 هزار نفر از زائران کشورمان از 19 ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی شدند. نخستین گروه حجاج کشورمان روز 27 تیرماه وارد مدینه منوره شدند و پروازهای برگشت زائران تا 24 شهریور ماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 28

به "بازگشت بیش از 24 هزار نفر از زائران به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت بیش از 24 هزار نفر از زائران به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید