مکان های ثبت شده در فهرست یونسکو در سال 2016

به گزارش شارژ 10، یونسکو هر ساله آثاری را به عنوان میراث جهانی در فهرست خود ثبت می‌کند و خیلی از کشورهایی که آثار گردشگری تاریخی و طبیعی دارند سعی دارند با رعایت استانداردهای این بنیاد آثار خود را در آن جای دهند، در سال 2016 هم ثبتهایی در این فهرست انجام شد که چین با دو اثر پیشتاز بود.

مکان های ثبت شده در فهرست یونسکو در سال 2016

آخرین مکان های ثبت شده توسط یونسکو در اواخر سال 2016

میستسکن پولنت، کانادا (Mistaken Polnt)

در جنوب شرقی جزیره نیوفندلند (Newfoundland)، حاشیه باریکی از صخره‌هایی وجود دارد که قدمت آن‌ها به بیش از 500 میلیون سال می‌رسد و متشکل از قدیمی‌ترین فسیل‌های بزرگ جهان است.

هوبل شنونگلا در چین (Hubel ShennongJla)

در تور چین ممکن است با این منطقه روبرو شده باشید، این مکان متشکل از جنگل های بکر و انبوهی است که محل سکونت میمون‌های طلایی (در شکل)، پلنگ گربه‌های وحشی، گونه‌های خرس‌های آسیایی سیاه‌رنگ و بسیاری از انواع دیگر حیوانات است.

صخره زویلانگ هاشان، چین (ZuoJlang Huashan rock art cultural landscape)

قدمت این صخره سنگ 5 قرن قبل از میلاد مسیح تا 2 قرن پس‌ازآن تخمین زده‌شده است. مردمان لوی Luoyue از مناطق جنوب غربی چین بر روی 38 سنگ، سبک زندگی و آیین‌های مذهبی خود را به تصویر درآورده‌اند. این تصاویر تنها بازمانده‌های فرهنگی این منطقه به شمار می‌روند. تور چین ممکن است توسط راهنما به این مکان سری بزنید.

حیاط سنگی آنتلگوا و مکان‌های باستان‌شناسی آنتلگوا و باربودا (Antlgua naval dockyard and related archaeological sites)

جزیره آنتلگوا مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و امارت‌هایی به سبک گرجی است که با دیوار احاطه‌شده‌اند. نسلی از برده‌های آفریقایی این ساختمان‌ها را برای دریانوردان بریتانیایی ساختند. این مکان‌ها برای نگهداری نیشکر در جریان جنگ کشورهای اروپایی ساخته شدند. هدف از این جنگ به کنترل درآوردن کارائیب شرقی بود.

گروه پامپولها، برزیل (Pampulha Modern Ensemble)

این مکان توسط معماری بانام اسکار نیمیار Oscar Niemeyer با همکاری گروه دیگری از هنرمندان ساخته شد. که در قلب استان میناس گرایس Minas Gerais برزیل واقع‌شده و یک پروژه باغ شهر مربوط به سال 1940 میلادی است. این مجموعه متشکل از مجموعه ای از معماری ها، طبیعت و مجسمه است که در آن کازینو، قایق‌های گردشگری و یک کلیسا نیز تعبیه‌شده است.

مجمع الجزایر رویاگیگدو، مکزیک (ArchIplelago de RevIIaglgedo)

این مجمع‌الجزایر که بخشی از نوار کوهپایه‌ای در کوه‌های مکزیک است و متشکل از 4 جزیره دورافتاده سوکورو Socorro (در شکل)، Benedicto، Roca Partida و Clarion در اقیانوس آرام است . هر 4 جزیره محل مناسبی برای سکونت مرغان دریایی، دلفین و نهنگ‌های این مناطق است.

من مدل، در غرب اقیانوس آرام (Man Madol Ceremonial center of Eastern Micronesla)

این مکان از دیوارهایی از جنس بازالت و مرجان ساخته‌شده . مجموعه‌ای از 99 جزیره کوچک در سواحل جنوب شرقی جزیره پهنپای Pohnpei است. در این جزیره‌های کوچک قصرهای سنگی، معابد و مقبره‌های فراوانی دیده می‌شود که مراسم مربوط به سلسله سادلور Saudeleur در این مکان به نمایش درمی‌آمد.

آنتکرا، سایت دلمن، اسپانیا (Antequera dolmen site)

این محل مربوط به عصر نئولکتیک و برنز است و در منطقه آندولوس واقع‌شده است. معماری سنگ‌های این منطقه به دوران پیش‌ازتاریخ بازمی‌گردد و با دو پوشش طبیعی کوهستانی به نام های Pena de los Enamorados و El Torcal احاطه شده است.

غار گرهام، انگلستان (Gorhams Cave complex)

سنت‌های فرهنگی مربوط به نئاندرتال ها با قدمت بیش از ده‌ها هزار سال قبل، در این مکان قابل‌ملاحظه است.

مکان ها باستان شناسی فیلیپی، یونان (Archaeological Sites of Philipi)

شهر محصور با دیوار فیپل که امروز در شرق مقدونیه و ثراس Thrace واقع‌شده است، در 356 سال پیش از میلاد مسیح و توسط شاه فیلیپ دوم، پادشاه مقدونیه فتح شد . این مکان دارای صحنه نمایش از نوع معماری هلنی است (در شکل)، همچنین یک معبد و محلی برای تشکیل جلسات رومن‌ها را نیز داراست. پس از دیدار پل Apostle Paul، رهبر روحانی مسیحیت این مکان در سال 49 تا 50 بعد از میلاد مسیح، به مکانی برای دین مسیحیت و پیروان آن بدل گردید.

پارک خانگشنزونگا، هند (Khangchendzonga National Park)

این پارک در قلب هیمالیا و یکی از ایلات شمالی هند به نام سیکیم Sikkim، در شمال هند و در کوه Khangchendzonga واقع‌شده است. قله این کوه سومین قله بلند جهان به شمار می‌رود. مردم این منطقه از بلندی آن برای عبادت و آیین‌های دعا استفاده می‌کنند.

کورباسلر (Architectural Work of Le Corbusler, multi-nation site)

این مکان متشکل از آثاری چندملیتی است که 17 مکان از مناطق گوناگون 7 کشور از آن جمله هستند که در طول نیم‌قرن ساخته‌شده اند. این مکان شامل کارهای معماری بانام لاکوربوزیه از جمله Chapelle Notre-Dame du Haut در فرانسه (درشکل) است و خانه دکتر کروتشتDr. Curutchetدر لاپلاتا یLa Plata آرژانتین را نیز شامل می شود.

انتشار: 28 خرداد 1397 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 4

به "مکان های ثبت شده در فهرست یونسکو در سال 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های ثبت شده در فهرست یونسکو در سال 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید