شورای شهر ونیز ورود گروه های گردشگری بیش از 25 نفر را ممنوع می نماید

به گزارش شارژ 10، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات بدست رسیده، شورای شهر ونیز ورود گروه های گردشگری بیش از 25 نفر را ممنوع می نماید.

شورای شهر ونیز ورود گروه های گردشگری بیش از 25 نفر را ممنوع می نماید

شهر ونیز در ادامه کوششهای خود برای مقابله با آثار منفی حضور بیش از حد گردشگران بیان کرد به زودی قوانین نوی را اجرا خواهد نمود. بر این اساس، ورود گروه های توریستی بزرگتر از 25 نفر به شهر ممنوع خواهد شد. بعلاوه گردشگران نمی توانند از بلندگوها با صدای بلند استفاده نمایند.

این قوانین نو که قرار است از اول ماه ژوئن 2024 اجرایی گردد، از توقف در خیابان های باریک، پل ها یا مکان های عبور و مرور جلوگیری می نماید.

این تغییرات بخشی از کوشش مقامات برای محدود کردن گردشگری انبوه و اثرات منفی آن بر این شهر شمالی ایتالیاست.

این قوانین مربوط به مرکز شهر و جزایر مورانو، بورانو و تورچلو است و هدف از آنها محافظت از ساکنان از سر و صدا و مزاحمت است.

گردشگری انبوه سالهاست مشکلاتی برای ونیز به عنوان یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در دنیا ایجاد نموده است. مرکز تاریخی آن با میدان سان مارکو، پل ریالتو و کانال های متعدد دیگر حتی 50 هزار ساکن دائمی ندارد و در بعضی از روزهای اوج گردشگری، تعداد بازدیدنمایندگان بیش از دو برابر ساکنان محلی ونیز می گردد.

در ماه سپتامبر مقامات محلی تصمیم گرفتند از ماه آوریل 2024 هزینه ورودی 5 یورو (5.50 دلار) را برای بازدید نمایندگان کوتاه مدت دریافت نمایند.

در گزارشی که در تابستان 2023 منتشر شد، آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو به گردشگری بیش از حد و توسعه بیش از حد به عنوان بعضی از تهدیدات اصلی برای کانون گردشگری ایتالیا اشاره نمود و تعداد زیادی از افراد خواهان قرار دادن این شهر در لیست میراث در خطر یونسکو شدند.

الیزابتا پسچه، مشاور امنیت شهر ونیز معتقد است محدود کردن گروه های توریستی به کمتر از 25 نفر و ممنوعیت استفاده از بلندگوها به گردشگری پایدار یاری می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 10 دی 1402 بروزرسانی: 10 دی 1402 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2286

به "شورای شهر ونیز ورود گروه های گردشگری بیش از 25 نفر را ممنوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای شهر ونیز ورود گروه های گردشگری بیش از 25 نفر را ممنوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید